Ga naar inhoud

windows explorer opladen muziekbestanden verloopt irritant traag

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo, eerst en vooral beste wensen aan alle forumleden.

W kochten vorig jaar een nieuwe desktop (I5intel processor) met SSD schijf van 120 GB en lieten hierop windows 7 installeren. Sinds een paar weken is de pc tergend traag bij het openen van voornamelijk muziekbestanden. Voor de muziekfiles werd een aparte gedeelte op de harde schijf geinstalleerd (onze G schijf) hierop staan 22600 bestanden (126GB)  in een hoofdfolder maar gespreid over 2300 subfolders. De G schijf is is 300GB waarvan nog een 123 GB beschikbaar. Wanneer we proberen om een submap te openen (kan eentje zijn van 10 muziekbestanden of eentje van 1000) dan gaat het tergend traag om alle gegevens van deze folder te openen. Ik heb een printscreen bijgevoegd om te verduidelijken waarover het gaat.  We hebben een virusscanner (AVG Free) en gisteren werd de pc opgekuist met cc cleaner en malwarebytes. Het probleem blijft echter.   Wat we ook merkten: Als de computer lijkt "klaar" te zijn met het volledige inlezen van de folder en je scrolt daarna een pagina naar beneden in dezelfde folder, dan lijkt het proces zich te herhalen (hij leest de gegevens precies elke keer opnieuw in). Laatste vaststelling: als we muziek in iTunes willen afspelen, dan vertraagt iTunes, hapert of loopt compleet vast. Vermoedelijk is dit een gevolg van het traag inladen van de muziekfolders.  Het zou een fantastische start van het nieuwe jaar zijn als iemand ons hierbij zou kunnen helpen. Alvast bij voorbaat dankpost-28818-0-99112700-1420115348_thumb.p

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Best eerst een controle uitvoeren of er toch malware op je computer staat.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Geplaatst:

ik wil er ook nog even aan toevoegen dat we pc net hebben heropgestart, en bij het opstarten van ITunes het processorgebruik hebben nagekeken (veel verder dan dat reikt mijn kennis helaas niet. En daar viel onmiddellijk dit op :

post-28818-0-51706900-1420138871_thumb.p.

Geplaatst:

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

• Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

• Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
vProt;s
{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
C:\Program Files (x86)\AVG Web TuneUp;fs
vToolbarUpdater18.2.0;s
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\Allin1Convert EPM Support];r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
""=-;r64
"vProt"=-;r64
C:\ProgramData\E1864A66-75E3-486a-BD95-D1B7D99A84A7;fs
C:\Windows\system32\WPRO_41_2001woem.tmp;f
C:\Program Files (x86)\YouutubbEAdBalocke;fs
C:\ProgramData\3210713666987822310;fs
C:\Program Files (x86)\uunisales;fs
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

java was dacht ik net geupdate voor ik het eerste programaatje liep lopen (ik durfde wel de oude versie niet verwijderen omdat ik melding kreeg dat bepaalde programma's niet meer zouden kunnen werken. Dat zal ik alsnog moeten doen veronderstel ik? (ben echte computerleek, sorry)  Het zoek exe logje is bijgevoegd

zoek-results.txt

heeft de piek in de processor ook iets met het probleem te maken of is dat gewoon het vervolg van de oorzaak?

Geplaatst:

Bijkomende info: zoals ik al zei doet het probleem zich voornamelijk voor bij het inladen van muziekbestanden die geconnecteerd zijn met Itunes. De muziekbestanden krijgen bepaalde informatie mee uit Itunes ( bijvoorbeeld : genre, jaartal. Album).

Vaststelling:

1) bij het openen van een map met bijvoorbeeld 500 nummers, duurt het even voor de info allemaal wordt ingelezen. Wanneer je dan bijvoorbeeld gaat rangschikken op jaartal, loopt de boel heel traag. Wanneer ondertussen Itunes muziek afspeelt (uit een andere muziekfolder dan degene die op dat moment wordt gerangschikt) stottert ook de airplay naar onze Denon versterker.

2) wanneer een folder is ingelezen, een andere folder wordt gekozen en weer naar de eerste folder wordt gegaan blijven alle velden correct staan maar zodra windows verkenner wordt afgesloten weer wordt opgestart begint de ellende met het inlezen opnieuw. De vraag die we ons nu stellen: is het een Itunes probleem, een windows verkenner probleem of nog iets anders.....misschien stel ik mijn vraag wel in het verkeerde subforum ( al zal een opschoning van de pc ook nooit kwaad kunnen) en verdoe ik jullie kostbare tijd :(

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.