Ga naar inhoud

Wegvallen Internet

YannDa

Aanbevolen berichten

Besten,

Sinds kort heb ik een probleem met mijn internet. Ik weet niet goed hoe ik het probleem moet omschrijven, maar zal het toch eens proberen, en hopen dat iemand mij zal kunnen verder helpen :)

Beneden in het huis hebben wij een Telenet-router, en boven hebben wij een linksys-router(modem?) die verbonden is met een kabel aan de telenet-router. Dit omdat de telenet-router geen supergoede bereik heeft op het bovenverdiep.

Nu heb ik hier boven soms wel internet problemen ( traag internet, Ping spikes op online games, ... ) maar dit kan natuurlijk soms komen omdat wij boven met 3 personen op hetzelfde internet zitten. (denk ik ?)

Vroeger ging ik dan gewoon naar beneden om te gamen, omdat ik met de telenet-router altijd perfecte verbinden had, en nooit geen problemen mee had.

Sinds kort is dit soms niet meer mogelijk, want ik heb soms het probleem dat ik oftewel: 
1. Totaal geen verbinden meer kan maken met telenet-router.
2. Wel verbonden ben met de router, maar geen internetverbinding heb.
3. Soms wel verbinding heb, maar dat het heel regelmatig wegvalt en weer terugkomt.

Als iemand mij zou kunnen helpen, zou dit zeer aangenaam zijn!

Bedankt op voorhand!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Totaal geen verbinden meer kan maken met telenet-router.

2. Wel verbonden ben met de router, maar geen internetverbinding heb.

3. Soms wel verbinding heb, maar dat het heel regelmatig wegvalt en weer terugkomt.

Dat moeten we eerst testen.

Netwerkkabel van Telenet naar linksys tijdelijk uithalen.

Neem een laptop en met netwerkkabel aan Telenet modem aansluiten.

Heb je dan goede internet verbinding?

Kan je ook een screen maken van de eerste pagina van Linksys.

Dus de pagina als je naar linksys na loging binnenkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.