Ga naar inhoud

wat met telenet-installatie bij verbouwingen?


evelien1

Aanbevolen berichten

Door geplande verbouwingen gaan we tijdelijk in ons aangebouwde garage wonen. Hoe krijg ik best en gemakkelijkst internet en digitale tv tot in de garage? De telenet-basisopstelling hangt nu in de woonkamer aan een muur die gesloopt zal worden, muur ernaast blijf wel bestaan.

Best basisopstelling volledig verplaatsen of zijn er andere opties?

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Evelien

 

Verbouwing is toch tijdelijk en garage is niet zo ver neem ik aan, hoezo gebruik je gewoon niet dan twee FTP kabels tot garage ?

die heb je op gewenste lengte ( 35 meter ook ! ) ook en redelijk betaalbaar zijn ze ...

aangepast door LuRoy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste LuRoy,

 

De verbouwing is idd tijdelijk en niet heel ver. Die kabels zijn dan gewoon aan te sluiten op de digicorder en op de PC? Ik ben nogal een leek op dat gebied... Maar dan is draadloos internet waarschijnlijk niet mogelijk?

Ik had al eens geïnformeerd bij telenet zelf maar die gingen mij al direct een aftakkabel (PE6 of dergelijke) van aan straat tot in garage laten leggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik had al eens geïnformeerd bij telenet zelf maar die gingen mij al direct een aftakkabel (PE6 of dergelijke) van aan straat tot in garage laten leggen...

Als dat gratis is dan zou ik doen anders gewoon de huidige modem verplaatsen naar de muur ernaast als dat mogelijk is gezien de lengte van de kabel. (Voor goede klanten doe Telenet dat gratis)

Ik zelf had bij verbouwing wel 2 keer verplaatst en werkte telkens goed.

Als je zelf verplaatst kan je netwerkkabel van de modem naar de garage brengen en daar een draadloos toestel plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:)  Ook i.v.m. kabels hoef je niet exper te zijn ..

      Kabels lopen ze vanuit modem dus eentje naar TV ontvanger toe en een naar PC kast ..

Maar inderdaad zoals dat ook stegi zei en volgens mij dat kan je via een monteur doen ( is het gratis ..? weet ik niet :blush:  ) draadloos kan ook dan voor je regelen ..

aangepast door LuRoy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat gratis is dan zou ik doen anders gewoon de huidige modem verplaatsen naar de muur ernaast als dat mogelijk is gezien de lengte van de kabel. (Voor goede klanten doe Telenet dat gratis)

Ik zelf had bij verbouwing wel 2 keer verplaatst en werkte telkens goed.

Als je zelf verplaatst kan je netwerkkabel van de modem naar de garage brengen en daar een draadloos toestel plaatsen.

Telenet gratis? heb er naar gevraagd, al zeker 85euro verplaatsing en dan werkuren erbij...en ben nochtans een goede klant ;-)

En lijkt mij ook beetje zot om aftakkabel te leggen aangezien we maar tijdelijk in de garage wonen, daarna komt alles weer binnen.

Een netwerkkabel is hetzelfde dan een FTP-kabel veronderstel ik? En een draadloos toestel is dan iets als een modem? Ik ga het nog beginnen snappen hoor ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep ! Netwerk kabel - of FTP kabel dezelfde zijn ;) en als je die in huis voor nood hebt altijd handig is, kan nooit kwaad ! .... slecht's prijs altijd een kwaad kan zijn :D op andere kant makkelijkste manier om internet te gebruiken is enz..

 

Als je toch draadloos wil in dit geval zal je moeten een geschikte WiFi adapter ook hebben en weet ik wel wat nog daarbij horen ze juiste instellingen enz.. zijn ze gevaren verbonden mee enz.. en als je dat niet weet hoe je doen moet dan krijg je spijt dat je geen gewone FTP/of netwerk kabels hebt ...

 

Voor zekerheid lees maar beetje zoiets : -->> https://www.internetvergelijken.com/faq/draadloos-internet-in-vijf-stappen/

aangepast door LuRoy
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En een draadloos toestel is dan iets als een modem? Ik ga het nog beginnen snappen hoor ;-)

Een draadloos toestel kan een router of access-point zijn.

Het is dus geen modem/router zoals Telenet.

Router heeft het voordeel dat je 3 of 4 pc kan aansluiten terwijl bij access-point meestal geen kan aansluiten tenzij je een switch bij plaatst.

 

Een goedkoop access-point en je hoeft niks in te stellen dan gewoon in stopcontact steken en netwerkkabel aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.