Ga naar inhoud

wat met telenet-installatie bij verbouwingen?


evelien1

Aanbevolen berichten

Door geplande verbouwingen gaan we tijdelijk in ons aangebouwde garage wonen. Hoe krijg ik best en gemakkelijkst internet en digitale tv tot in de garage? De telenet-basisopstelling hangt nu in de woonkamer aan een muur die gesloopt zal worden, muur ernaast blijf wel bestaan.

Best basisopstelling volledig verplaatsen of zijn er andere opties?

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Evelien

 

Verbouwing is toch tijdelijk en garage is niet zo ver neem ik aan, hoezo gebruik je gewoon niet dan twee FTP kabels tot garage ?

die heb je op gewenste lengte ( 35 meter ook ! ) ook en redelijk betaalbaar zijn ze ...

aangepast door LuRoy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste LuRoy,

 

De verbouwing is idd tijdelijk en niet heel ver. Die kabels zijn dan gewoon aan te sluiten op de digicorder en op de PC? Ik ben nogal een leek op dat gebied... Maar dan is draadloos internet waarschijnlijk niet mogelijk?

Ik had al eens geïnformeerd bij telenet zelf maar die gingen mij al direct een aftakkabel (PE6 of dergelijke) van aan straat tot in garage laten leggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik had al eens geïnformeerd bij telenet zelf maar die gingen mij al direct een aftakkabel (PE6 of dergelijke) van aan straat tot in garage laten leggen...

Als dat gratis is dan zou ik doen anders gewoon de huidige modem verplaatsen naar de muur ernaast als dat mogelijk is gezien de lengte van de kabel. (Voor goede klanten doe Telenet dat gratis)

Ik zelf had bij verbouwing wel 2 keer verplaatst en werkte telkens goed.

Als je zelf verplaatst kan je netwerkkabel van de modem naar de garage brengen en daar een draadloos toestel plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:)  Ook i.v.m. kabels hoef je niet exper te zijn ..

      Kabels lopen ze vanuit modem dus eentje naar TV ontvanger toe en een naar PC kast ..