Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Waarom niet CCleaner? Is dit programma soms beter? 

Voor wat wij het hier nodig hebben is AdwCleaner effectiever. Maar CCleaner is uiteraard een perfect programma (een aanrader zelfs) voor een constant onderhoud van de PC. Op jouw verzoek mag je dit dan ook nog eens uitvoeren, maar doe het dan wel op onderstaande manier.

Geplaatst:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”.

Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Geplaatst:

Goede morgen Kape,

Ik heb de CCleaner geupdate en gedraaid. Normaal doe ik dat 1x in de 2 a 3 weken. Dan draai ik eerst Malwarebytes. Trouwens ik vroeg dit over CCleaner alleen maar uit nieuwsgierigheid. Het is niet de bedoeling om  je te onderbreken. Wat kan ik nu nog doen om te kijken of hij nog niet schoon is, en wat kan ik doen om deze ellende te voorkomen. Des te eerder kan ik weer de laptop helemaal gebruiken. Nu durf ik nog niet op het internet te bankieren of iets met Digi D in te loggen.

Ik las een stukje op Tweaker, dat men daar nu een software programma voor heeft: Unchecky. Klopt dat? 

Geplaatst:

Unchecky helpt je om je systeem te beschermen tegen ongewenste rotzooi die "meelift" als je iets installeert.

Voor de zorgzame gebruiker die alle vensters goed leest bij een installatie, is unchecky niet zo nodig maar voor de "wildklikker" die altijd klikt zonder te lezen, is het een grote hulp.

Geplaatst:

AdwCleaner heeft nog een (beperkt) aantal zaken verwijderd, zodat je PC er nu weer clean uitziet. Je mag enkel nog de gebruikte tools verwijderen:

Download delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

• Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

Daarna kan je het topic afsluiten door bovenaan op "Modereer Onderwerp" en "Sluiten" te klikken.

Geplaatst:

Oke , maar de boodschap, politie virus, het kost je 100 euro om deze pc weer vrij te maken, plus dat de laptop geblokkeerd was, geen beweging in de pagina's te krijgen was en niet kunnen scrollen, niet kunnen afsluiten (alleen met wat geluk), geeft toch aan dat er iets van een aanval moet zijn geweest. 

Geplaatst:

Dat wel ... maar momenteel zijn daar geen sporen meer van te vinden. Wat dus (vermoedelijk) betekent dat je - wat je "alleen met wat geluk" noemt - door deze acties het nestelen van de bestanden IN je PC hebt vermeden of voorkomen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.