Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kan leuk met een computer omgaan , maar daar is dan ook alles mee gezegd .Dus volgens mij is het beter

dat mijn vrouw maar lekker doorgaat met vangen.

En ook dat zal haar op den duur ook beter af gaan .

Maar ik had een hoopje dat ik op de een of andere manier dat afsluitgebeuren even naar de taakbalk kon slepen .

dus m.a.w. ik geef me over , en ga het afsluiten

Geplaatst:

Ik heb je topic heropend omdat er nog een mogelijkheid is en je kan dat ook op de taakbalk plaatsen.

Klik met de rechtermuisknop op een lege plaats van het bureaublad en kies voor nieuw-> snelkoppeling.

post-9560-0-49243500-1420493600_thumb.pn

In het venster dat dan verschijnt geef je shutdown.exe -s -t 00 in. (Je kan het vanaf hier ook kopiëren , hoef je het niet over te typen)

post-9560-0-10366100-1420493724_thumb.pn

Klik op volgende.

In het volgende venster kan je de naam (shutdown) nog veranderen naar bijvoorbeeld afsluiten, klik op voltooien.

Nu staat er een snelkoppeling op je bureaublad, dubbelklik er op en de computer sluit af.

Wil je die snelkoppeling aan je taakbalk toevoegen klik dan met de rechtermuisknop op die snelkoppeling en kies dan aan de taakbalk vastmaken.

Klik je nu op de taakbalk op die knop (afsluiten) dan sluit de PC automatisch af.

post-9560-0-19521700-1420494091_thumb.pn

Gast fcbbrugge
Geplaatst:

@Clarkie heb dit ook gezegd in#6

mvg

Geplaatst:

Voordat ik het ga doen , heb ik nog een paar vragen .

Als ik op de snelkoppeling in mijn taakbalk klik , krijg ik dan ook de keuze uit slaapstand , afmelden en afsluiten  ?

Of is dit alleen maar pats boem afsluiten ?

Is in plaats van slaapstand ook mogelijk om gewoon de klep te sluiten , en bij openen weer verder kunnen gaan ?

En mocht het toch niet bevallen , kan ik dan fe oude methode weer herstellen , of blijft dat ook beschikbaar ?

Dan moet ik de tekst ,, shutdown...... ,, kopieeren of over typen , kan ik dat doen met knippen en plakken ?

Geplaatst:

De snelkoppeling die je maakt zoals in bericht 12 beschreven via shutdown.exe -s -t 00 dient enkel om de computer onmiddellijk af te sluiten.

Je kan wel de 00 vervangen door een ander cijfer, verander je 00 in bijvoorbeeld 15 krijg je een vertraging van 15  seconden.

Je krijgt dan ook een melding dat de computer uitgeschakeld wordt.

De tekst gewoon kopiëren en plakken gaat perfect.

Wil je ook een extra snelkoppeling voor de slaapstand dien je rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState 0,1,10 in te geven in het tweede venster.

Herstarten kan ook dan dien je shutdown.exe /r /t 0 te gebruiken.

Via het sluiten van de laptop kan je inderdaad ook in slaapstand gaan afhankelijk van je instellingen, zie ook deze link.

En je kan inderdaad de snelkoppelingen ook gewoon weer verwijderen zonder verdere gevolgen.

Persoonlijk vind ik de oplossing voorgesteld in bericht 4 nog altijd het beste, je krijgt dan terug zo'n  menu als in Windows 7, zie afbeelding.

post-9560-0-86803300-1420566634_thumb.pn

Gast fcbbrugge
Geplaatst:

Persoonlijk vind ik de oplossing voorgesteld in bericht 4 nog altijd het beste, je krijgt dan terug zo'n  menu als in Windows 7, zie afbeelding.

Daarmee ben ik het ook volledig eens!

Maar is je Windows legaal?Zo ja snap ik echt niet waar om je dit niet doet .

Windows 8 bijwerken naar Windows 8.1 

Is wel wat werk, want er komen dan nog veel updates,die je verplicht moet nemen om verdere updates te ontvangen!

Dan kun je pc afsluiten ,zo als in #2(tip van Asus)werkt ook nog!Ook kun je de apps sluiten zo als één venster ,door klikken op het kruisje.

mvg

Geplaatst:

Ik heb toch maar gekozen voor de optie van bericht 12 , alleen heb ik de vertraging van 00 15 gebracht .

En het werkt .

Nu maar afwachten of ze er blij mee is ,

Heb ik iets heel anders ;

Ik heb een hele tijd terug eens een systeem herstel gedaan op de laptop van mijn vrouw .

Nu met deze ,, dubbele account ,, weet ik niet wat ik er mee aan moet .

Ik heb al een mailtje gestuurd naar Kape , maar die heeft hij denk ik niet ontvangen .

Ook heb ik helemaal onder aan de site op contact geklikt en mijn verhaal gedaan .

Maar ook nog niets gehoord .

Zoals ik al zei , ik weet niet of ik een nieuw wachtwoord aan moet vragen en of dat dan weer voor beide laptops is

Al met al een beetje een warrig verhaal ( maar daar kijken jullie bij mij niet meer van op denk ik ????

Ik doe er een paar bijlages bij ter het een beetje duidelijk te maken

post-5507-0-24533900-1420570462_thumb.jp

post-5507-0-46729300-1420570487_thumb.jp

post-5507-0-52247600-1420570504_thumb.jp

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.