Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Mijn PC start niet meer op, sinds een simpele reboot na enkele dagen gebruik. Hij loopt vast direct na het opstartpiepje en geeft eerst het scherm met PC-logo en dat een zwart scherm. Ik heb diverse dingen geprobeerd. Ik krijg hem uiteindelijk opgestart zonder de externe HDD en zonder de netwerkkabel erin. Een dieptescan met Avast levert geen virussen op. Alsnog opstarten met de netwerkkabel erin werkt niet. Zelfde probleem, loop direct vast.

Er loopt nu een CHKDSK inclusief reparatie van fouten (kan nog even duren).

Systeem draait op Windows7 Home Premium 64bit.

Hebben jullie een idee hoe dit te fixen?

Vast dank!

Groet, cpc

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Heb het zelfde probleem hoe jij het omschrijft ook al ooit ervaren, zonder netwerkkabel werkt het normaal en met de netwerkkabel ingeplugd vastlopen in of na het doorlopen van het BIOS.

Als je wel de externe HD aansluit zonder netwerkkabel loopt hij dan ook vast?

Geplaatst:

Beide.

Ik heb zojuist de PC opgestart zonder HDD en zonder netwerkkabel. Eerst mijn bestanden van de interne HDD veilig gesteld. Vervolgens de externe HDD aangesloten. Wordt keurig herkend en is te openen. Alles staat er netjes op. 

Vervolgens opnieuw opgestart mét de externe HDD in de USB poort en zonder de netwerkkabel. Gaat weer op zwart na het startscherm met Acer-logo.

De HDD is dus goed, maar iets blokkeert de opstart van het systeem.

Geplaatst:

UPDATE:

Zojuist verder geprobeerd. PC start nu wel op met netwerkkabel, maar zonder de externe HDD. Ik heb me afgevraagd of ik eerder die configuratie heb getest. ik ben niet 100% zeker. Ik heb 3x opnieuw opgestart en het werkt gewoon.

Hij werkt dus nu met netwerk, maar zonder de externe HDD. 

Nogmaals: de schijf van de HDD is goed, want op de laptop werkt die prima. Wordt herkend en bestanden zijn keurig te openen

Lijkt alsof de PC de HDD niet (meer) herkent en ergens het opstarten blokkeert.

Stuurprogramma heb ik gecontroleerd op de laptop. Geen nieuwere versie gevonden.

Ik heb bij wijze van proef de muis aangesloten op de USB poort van de HDD. Dat werkt wel, maar na opstarten ging de PC wel eerst zoeken naar een stuurprogramma voor de muis, terwijl de muis het overigens gewoon deed. De USB poort werkt dus blijkbaar wel, maar is het niet raar dat een stuurprogramma moet worden gezocht als de muis in een ander poortje gaat?

Geplaatst:

UPDATE:

Ik heb nu de externe HDD na opstarten alsnog via USB aangesloten op de PC en dan werkt hij goed. De schijf is dus echt goed.

Alleen in de opstartroutine veroorzaakt hij een probleem.

Geplaatst: (aangepast)

Mogelijk word dit veroorzaakt door een onjuiste boot volgorde in het BIOS.

Dat er een driver word geinstalleerd bij het wisselen van USB-poort is normaal.

Welk moederbord zit er in je systeem?; Mocht je dit niet weten doe dan even het volgende?

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

aangepast door Dasle
Geplaatst:

Dit gaat om een merk-pc van Acer, kun je eveneens het juiste type en modelnummer vermelden.

Dit staat vaak te lezen op een sticker aan de achterkant van de pc zodat ik bij Acer een handleiding kan opzoeken om je door het BIOS te gidsen.

Geplaatst:

Helaas staat in de handleidingen bij Acer niets vermeld over het BIOS en hoe in te stellen.

Dan gaan we het zo proberen.

Houd tijdens het opstarten van je pc je beeldscherm in de gaten want daar staat wel eens vermeld welke toetsencombinatie je kunt gebruiken om in het BIOS te geraken.

Meestal kan dit door tijdens het opstarten herhaaldelijk op de Del toets te drukken.

Ik vermoed dat je geen UEFI BIOS hebt en dan ga je als eerst het tabblad MAIN zien. Hier kan je de datum en tijdsinstelligen en b.v de aangesloten schijven, totaal geheugen enz.. zien, zie je een tabblad BOOT?

Als je goed je weg kan vinden in een BIOS dan laat maar iets weten.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.