Ga naar inhoud

Inactieve items opruimen

kalalumba

Aanbevolen berichten

Dit kan je misschien wel helpen: Notification Icons - Reset - Vista Forums

Let wel op, ik heb het niet getest en lees alle stappen eerst eens goed door.

Er staat ook een verwijzing naar een andere tutorial hoe je je explorer moet herstarten, lees die ook eerst even door voor je eraan begint ;-)

Dit zou ook kunnen, maar de manuele methode lijkt mijn pressies veiliger.

Zoals hieronder beschreven,

Vista: Oude inactieve items verwijderen.

Diverse programma,s tonen pictogrammen in uw systeemvak en Vista onthoudt deze in een lijst waarin u ook kunt instellen dat bepaalde pictogrammem altijd verborgen moeten houden.

U vindt deze lijst door te rechtsklikken op de startknop en te kiezen voor Eigenschappen. Open het tabblad Systeemvak en klik op Aanpassen.

Helaas bevinden zich in deze lijst waarschijnlijk ook pictogrammen van programma’s die u niet meer gebruikt. Om de lijst op te schonen gaat u naar de registersleutel

HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\LocalSettings\Software\Microsoft\Windows\

CurrentVersion\TrayNotify.

Verwijder de waarden IconStreams en PastionStreams.

Regedit afsluiten en duw ALT+CTRL+DEL en je krijgt het venster taakbeheer.

Duw op Taakbeheer starten en selecteer het tabblad processen, en klik explorer.exe aan, klik nu op beëindigen

Klik nu in de menubalk op bestand, kies nieuwe taak en typ Explorer maar zonder .exe en klik op OK.

Nu hoef je alleen nog te herstarten en eindelijk ben je van die vervelende pictogrammen van af.

Zo heb ik het gedaan, en daarnet nog eens getest en zonder probleem. Ik zeg wel voor een 32 bits voor 64 bits weet ik niet.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.