Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een vraag die ik allang eens wou stellen.

op mijn oude pc ,heb ik een oude harde schijf van een totale grootte van 250 gigabytes...toch toont

hij maar slechts 127 gigabytes.

kan ik met software ofzo,eens checken wat er met de schijf of partitie gebeurd is?

grts clovis.

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Windows 7/8/10 Start en dan diskmgmt.msc invoeren en enter hier kan je kijken of er ongebruikte ruimte is op de schijf die ja kan benutten.

Windows Vista: Start en dan uitvoeren/run zoeken 

Geplaatst: (aangepast)

Helaas gaat dit niet zo makkelijk als m'n denkt hoor,heb het al voordien uitgeprobeerd met vb: acronis,partition disk wizard ( home edition),gparted, en nog andere.

Er was enkel 1 programma die het vond,maar helaas ben ik het vergeten welk 1ntje het deed.

De standard procedure hierboven vermeld,gaat niet .( was te denken hoor).

Graag zou ik dit topic even wat laten staan ( er is helemaal geen haast bij,absoluut niet),misschien weet iemand de oplossing...

ik hoop het toch :-)

grts clovis.

aangepast door clovis
Geplaatst:

ja ik heb linux erop geinstalleerd voordien, ik denk ubuntu en linux mint...ben het eigenlijk niet meer zo zeker...ook schijf is al aantal jaren oud.

grts clovis.

Geplaatst:

Hallo Clovis, het is niet helemaal duidelijk.

Welk OS staat er NU op uw pc, en zit deze probleemschijf in die pc?

Als we dat weten dan kunnen we u een gericht advies geven hoe u deze schijf kan controlleren/bruikbaar kan maken.

Geplaatst:

Druk eens op start en typ in het zoekveld CMD, druk hier met rechts op en kies 'uitvoeren als administrator'

Typ in CMD: diskmgmt, en druk op enter. het venster schijfbeheer opent zich nu. Maak een (duidelijke) printscreen van dit venster en voeg deze als bijlage toe aan je volgende bericht.

Hoe je een printscreen maakt, kan je hier lezen.

Test je harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, Of je kan rechtsbovenin HDtune klikken op het floppy teken en hiermee een afbeelding opslaan, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Geplaatst:

ok ik zal dit morgen uitvoeren.

ik denk dat ik van mijn hacker nog niet vanaf ben,ik denk dat hij linux gebruikt om er via mijn windows in te komen.

als mijn pc na een tijd in slaapstand ging en ik keek verder naar tv,sloeg de pc opeens aan...toch wel heel vreemd hoor.

ja ben al eens gehackt geweest en dat is absoluut geen lachertje.

grts clovis.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.