Ga naar inhoud

Printer


Jee

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

ik ben van zin om een nieuwe printer aan te schaffen. Het is omwille van mijn huidige printer die behoorlijk lastig doet :)

 

Ik heb momenteel een HP officejet Pro 8600 Plus. Een redelijk grote printer, een investering geweest voornamelijk omdat er veel gescand moest worden. Alles heeft goed gewerkt alleen is het grote probleem dat ik de kleuren nooit goed krijg. Dit omdat (denk ik) ik te weinig print. Dat de kleuren opdrogen (denk ik).

 

Ik heb de printkop al eens helemaal proper gemaakt, wattenstaafjes en dergelijke. Ik heb zelfs de printer al helemaal opengehad. Zware klus die plastic eraf krijgen.

Alles werktte nadien zoals het hoort. Alleen een week later terug kleuren die op niets trekken. Ook het feit dat de printer lekt, want tijdens het openhalen zag ik in een opvangbakje (ik denk dat dit daar voor dient) een plasje inkt staan en hier en daar wat spatten Ik weet niet of dit normaal is voor een printer maar de printer in het filmpje dat ik bekeken had om hem uiteen te halen had hetzelfde probleem.

Ik gebruik ook originele inktpatronen nu, voordien niet maar ik heb originele momenteel omdat het daaraan wel eens zou kunnen liggen.

 

Dus wat raden jullie mij aan om te doen? Of om te kopen? Kan ik nog iets krijgen voor mijn officejet of 2dehands ofzo?

 

Samenvatting:

 

Feiten:

a. HP Officejet Pro 8600 Plus kleuren zijn altijd slecht

b. Zelfs na proper maken printkop

c. Zelfs na originele inktpatronen

 

Vragen:

1. Is het probleem op één of andere manier op te lossen of gekend bij/door jullie?

2. Kan ik voor deze printer nog iets krijgen op 2dehands?

3. Is het normaal dat inktjetprinters opdragen als ze bijvoorbeeld een week of 2 niet printen? Of moet ik uitkijken naar een laserprinter = duur.

4. Welke printer koop ik best indien ik een nieuwe koop? 

-> als ik een nieuwe koop moet hij kunnen scannen (automatisch, dubbelzijdig) en kleur kunnen printen. Uiteraard afdrukken ook. Faxen niet.

 

 

Het is een heel lijstje. Hopelijk schrikt het niet af om te antwoorden.

 

Alvast bedankt

Didier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1: waarschijnlijk is dit niet zomaar op te lossen, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen want printers zijn echt rotapparaten, zeker in dit segment en lager zijn ze van beroerde kwaliteit

 

2: Nee, ga er iniedergeval niet van uit dat het meer dan €20 gaat zijn, een 2e hands printer is vaak nagenoeg niets meer waard.

 

3: Ja, het beste kan je hem elke week toch een klein printje laten maken waarmee je alle cartrigdges aanspreekt

Een laserprinter heeft dit probleem niet, maar zoals je zelf zegt ligt de aanschafprijs hier wel hoger. Toch doe je hier veel langer mee, dus als je toch regelmatig print is het het overwegen waard.

Het is overigens normaal dat er een plasje inkt in ligt, dit komt omdat elke keer als je de printer aanzet er een klein borsteltje over de cartridges gaat die de spuitkoppen schoon moeten maken er een druppeltje inkt uitkomt, die komt dan daar terecht (ik weet het, het is een raar en verspillend systeem)

 

4: Het enige wat je vergeet aan te geven is een richtprijs, of iniedergeval een soort budget.

 

Als laatst, een _GOEDE_ printer uitzoeken is erg lastig..

 

Groet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als laatst, een _GOEDE_ printer uitzoeken is erg lastig..

 

 

De nagel op de kop.

 

Om te beginnen. 

Kan ik een inktjet printer kopen hoewel ik weinig print. Soms zit er wel een week, heel af en toe twee, tussen. Ik zou denken dat die niet mogen uitdrogen.

Je kan dan zeggen dat ik af en toe een print moet maken om dit te voorkomen maar dit lijkt me niet te doen. Dit vergeet ik (en de meesten) toch. 

 

Dus inktjet kopen of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.