Ga naar inhoud

Printer beveiligen en CA-certificatie

Ingegno

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Ik heb in mijn werkomgeving een netwerkprinter (HP Laserjet P2055dn) die gebruikt door zo'n 30 werknemers. Iedereen kan erop printer zolang hij/zij op het schoolnetwerk zit en de juiste poort gebruikt. Ik wil echter dat anderen, die niet in onze werkomgeving werken (andere docenten, leerlingen etc.), hier niet op kunnen printen (iets wat soms wel gebeurt).

Nou wil ik de printer beveiligen; IP's blokkeren gaat niet omdat het netwerk een DHCP pool is en iedereen steeds weer een ander IP kan krijgen. Graag wil ik de printer zodanig beveiligen dat je een wachtwoord (en misschien een username) nodig hebt om daadwerkelijk te mogen en kunnen printen.

Zodra ik inlog op de printer en naar de netwerkinstellingen ga zie ik de optie 802.1X-verificatie, ik neem aan dat dit het dan moet zijn. Ik moet echter een CA-certificaat toevoegen en heb geen idee hoe of wat precies. Google biedt jammer genoeg geen oplossing. 

Dus mijn vraag luidt; 

-Is het mogelijk om op deze manier de HP LaserJet P2055dn te beveiligen? 

-Hoe verkrijg ik de correcte CA-certificaat (en wat is het precies?)

Er is kennelijk ook een JetDirect certificaat maar die staat er standaard op geïnstalleerd.

Bij voorbaat dank :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.