Ga naar inhoud

wit scherm


Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn pc (met Windows 7) gaat in normale modus steeds plotseling op blauw scherm, (soms een wit scherm) waarna hij dan niet meer te bedienen of af te sluiten is. Een herstelpunt terughalen lukt ook niet.

 

Het trad op nadat ik mijn emailprogramma Thunderbird had geopend, en een printje had gemaakt met mijn Samsung laserprinter. (ik heb gelezen dat dit type printers 'cda serverproblemen' kan geven...

Een tijdje geleden had ik ook al iets raars, plotseling een leeg scherm in geel, lichtblauw, wit of felroze.

Ik weet niet meer wat ik toen gedaan heb... wel weet ik dat opstartherstel van windows toen ook niet werkte.

 

Ik zag nu wat dingen langskomen als fout bij CDA server en 'AAVM subsysteem heeft RPCfout gedetecteerd en Avast achtergrondservice  is niet actief. Ook zag ik iets over de driver van de grafische kaart, maar het was zo snel weer weg dat ik het niet goed kon zien.

 

Veilige modus werkt wel, maar ik kan dus ook geen Avastscan uitvoeren.

Heb ik een Trojan te pakken? en zo ja, hoe los ik dat dan op?

 

Ik heb HiJack This gedownload en kreeg het volgende:

hijackthis.log

aangepast door Elsje123
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
SoftonicAssistant;s
C:\Users\Elsje\AppData\Local\SoftonicAssistant;fs
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"SoftonicAssistant"=-;r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
""=-;r64
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.