Ga naar inhoud

raar gedrag laptop in slaapstand

Astrid1971

Aanbevolen berichten

hoi, ik heb vanmorgen mijn laptop in slaapstand gezet, en toen ik vanmiddag thuis kwam van het werk, hoefde ik me niet aan te melden, en de mail stond open en de handleiding van asus, systeeminstellingen, en internetexplorer. heel raar, nog nooit meegemaakt.

ik heb malwarebytes laten draaien en die vond niks, mijn virusscanner ook niet.

toen ik net ging eten, weer hetzelfde probleem.

toen heb ik m een opnieuw opgestart en weer in slaapstand gezet. even gewacht en opnieuw geprobeerd, en toen deed ie weer normaal.

wie gaat een gokje wagen wat dit zou kunnen zijn?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je zelf e-mail laten open staan en de handleiding van je Asus gebruikt en..... voor je naar je werk vertrok?

Kan er iemand anders in huis op die laptop gewerkt hebben?

Ook vraag ik me af waarom dat men een computer in slaapstand zet als men enige uren de computer niet gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan m dus beter altijd afsluiten?

Zeker weten.

Om na te gaan of malware voor problemen zorgt mag je onderstaande uitvoeren.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb diverse scanners laten lopen, en geen bedreigingen gevonden, wel een logfile dat windows alweer zelf de boel heeft opgestart vanuit slaapstand, dit is nu weg, nu ik heb bepaald dat slaapstand helemaal niet meer mag worden gebruikt. ik kan dus nu de pc alleen nog maar afsluiten, het vinkje in het onderhouds centrum dat hij zelf mag activeren is hiermee ook weg.

dit programma ken ik niet en wil dit ook niet graag installeren, sorry daarvoor.

dankjewel voor je hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er geen enkel programma geopend is door jouw of iemand anders, je zet dan de computer in slaapstand en enige uren stel je vast dat er onderstaande geopend stond dan zou je toch best bericht 4 uitvoeren.

de mail stond open en de handleiding van asus, systeeminstellingen, en internetexplorer.

Maar aan jouw de keuze natuurlijk, je mag dan dit topic afsluiten via Modereer Onderwerp-> sluiten.  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.