Ga naar inhoud

Office opent geen documenten meer

Tanja

Aanbevolen berichten

Hallo, op de kleine Samsung laptop van mijn dochter opent zich niets meer van het office 2013 voor thuisgebruik en studenten.

Ik denk dat het programma verlopen is, was dacht ik maar een jaar geldig. Maar klopt het dan dat de documenten die er al in staan niet meer geopend kunnen worden? De foutmelding is de code ooo142, ik ben nu bezig onderstaande uit te voeren,

Nog iemand tips?

Dank je wel alvast, groet, Tanja

Lid

PipPipPipPip

2419 berichten

Geplaatst 09 februari 2012 - 17:15

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alls windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Geef het overzicht van de resultaten in een volgend bericht.

- Vraag opgelost? Druk dan op de knop "Markeren als opgelost".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me vreemd dat die Office slechts voor een beperkte tijd zou geldig zijn. Indien je die aanschaft via de normale kanalen, moet je die kunnen blijven gebruiken. Geldt die blokkering voor alle onderdelen van het Office-pakket (Word, Excel, e.a.) of enkel voor de documenten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ja het geldt voor alles....het gaat om het pakker Office 2013 voor Thuisgebruik en Studenten, officieel gekocht toen we de pc kochten. Op de Samsung zit Windows 8.

Word pad werkt wel zie ik, maar dat is iets anders dan office.

Kan iemand mij zeggen hoe ik alles eraf krijg, dus de pc helemaal leeg maken en dan opnieuw installeren misschien?

Mijn dochter had gehoord van iemand die ernaar gekeken heeft dat Microsoft eraf is??

Ik snap er niets meer van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foutmelding is de code ooo142, 

Kan je eens een printscreen maken van de foutmelding die je krijgt als je een office document probeert te openen en in je volgend bericht plaatsen?

Hoe je een printscreen maakt in Windows 8 lees je hier (klik erop), hoe je die afbeelding in een volgend bericht kan plaatsen hier.

officieel gekocht toen we de pc kochten. Op de Samsung zit Windows 8.

Indien het pakket apart aangekocht is zou toch de nodige info ( geldigheidsduur en versie) op de verpakking van het aangekochte product terug te vinden moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ontvangen via mailbox PCH ...

Hoi Clark,

Het is nog steeds niet gelukt, heb er twee hele dagen met blokogen aan besteed, maar nada....

Alle office programma's zijn er nu af, maar als ik ze opnieuw wil installeren zegt ie dat er voor die sleutelcode geen account is.....nu heeft mijn dochter wel haar ww veranderd laatst, maar inlog gaat ook niet met het oude ww....

Nog raad voor mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
  • 4 weken later...

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, trekken we hieruit de conclusie dat het opgelost is en sluiten we dit topic af. Mocht je het topic - om één af andere reden - terug heropend wil zien, stuur dan een PB (persoonlijk bericht) naar één van de moderatoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.