Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

mooi bedankt! dan kan ik dat toestemmen

en ik zal jou tip proberen en ik zal ook een plankje zien te versieren waarop ik de PC kan zetten

zodat hij niet meer in de pluizige vloerbedekking staat en de warmte van de onderburen erbij....

toch raar, bij de verkoper v/d PC waren de meldingen van Speccy beduidend lager...

U hoort van mij

• Reacties 185
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

maak zeker even een nieuwe speccy log aan zodra de kast eenmaal wat hoger staat en de zijkant er af ligt.

of iniedergeval nu direct met alleen de zijkant er af, dan hebben we dezelfde omgevingsfactoren nog en kunnen we goed verschil zien (geef het wel even 10 minuten zodat de processor kan aanpassen aan de temperatuur die hij nu krijgt, anders krijgen we een vertekend beeld.)

Geplaatst:

de PC staat al een half uur open op een stuk hardboard en er veranderd niets 

o ja, natuurlijk staat outlook ook aan

en als ik dit heb ingetypt en terugkeer naar Speccy 

keert die van 79 terug naar 74 graden 

post-3744-0-10913200-1422296584_thumb.jp

Geplaatst:

mmloaddrv is onderdeel van AMD catalyst

Inderdaad. Dat wil dus zeggen dat je Comodo toestemming moet geven voor dit uitvoerend bestand.

Samenvattend houden drie zaken ons bezig die al dan niet met elkaar in verband staan:

1. Een te hoge processor temperatuur (volgens Speccy).
  2. Foutmeldingen van het Catalyst Control Center.
  3. Plots uitvallen van de pc.

Om een beetje het overzicht te bewaren in in het geheel denk ik dat het verstandig is deze drie items stap voor stap te onderzoeken.

Als eerste die te hoge processor temperatuur.

Ik vind Speccy een interessante tool doch niets is perfect en mogelijk geeft deze tool voor uw mobo niet alles correct weer.

ik stel daarom voor om eens een alternatieve tool in te zetten. bv HWiNFO

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik er nog geen termijnservaring mee heb. Ik heb deze daarnet voor het eerst getest op een Win 7, 32 bits test-pc en dat zag er echt wel heel goed uit.

Hier de website van de softwarefabrikant: http://www.hwinfo.com/download.php

Hier de download links:

32 bits versie: http://www.hwinfo.com/files/hw32_448.exe

64 bits versie (voor u dus!): http://www.hwinfo.com/files/hw64_448.exe

Download en installeer dus de 64 bits versie en kies bij het openen van het het programma ("welcome" venstertje) voor "sensors-only" en klik dan op "Run".

Om een volledig overzicht van het rapport te krijgen zul je aan de verticale scrolbalk moeten trekken. Doe dat en maak de nodige screenshots van het geheel en plaats ze in een volgend antwoord.

PS.

Morgen ben ik tot 's avonds laat offline. maar dat zal geen probleem zijn. Er staan voldoende deskundigen stand-by om je verder te adviseren.

Geplaatst:

Het plots uitvallen kan natuurlijk worden toegeschreven aan een te hoge temperatuur (thermal shutdown protection).

De problemen met amd CCC kunnen wellicht deels ook aan de te hoge temperatuur worden toegeschreven omdat de grafische chip in dit geval in de processor zit. Te warm --> software kan er niet mee overweg --> crash

Probeer inderdaad eens een andere tool, die hier boven word aangeraden is prima (of die heironder). En raak je koelblok van de processor ook eens voorzichtig aan, en probeer vast te stellen of het koelblok ook echt heet is.

Ik zou graag eens je processor zwaar gaan belasten met OCCTen zien wat er gebeurt.

In OCCT zit ook een prima sensor die je temperaturen allemaal bijhoud dus je kan exact zien hoe warm hij is, en hoe de temperatuur stijgt als je de test aanzet.

Scroll naar onder en download en installeer de installer (de zip mag ook als je dat liever hebt)

http://www.ocbase.com/index.php/download

Start het op en start de test. Houd aan de rechterkant de temperaturen goed in de gaten, en probeer goed te kijken welke temperatuur het systeem heeft aleer deze (mogelijk) uitschakelt door oververhitting (en stel ook vast hoe lang dat duurt.

Geplaatst:

beste Droske, allereerst bedankt dat jullie het bijltje er niet bij neergooien......

ik heb de verkoper voorgesteld (vanwege 2 jaar garantie) om de PC voor 1 dezelfde om te ruilen 

alleen dan mijn HD schijf er inzetten (heb ik nog niets over terug gehoord)

ik wil de HW64 van jou advies downloaden maar dan moet ik kiezen waarvandaan

CAN - US - SK 

dat weet ik dus niet 

ps (ik ben deze week vaak aan het werk dus reageer ik misschien soms niet snel......)

en de vraag van YANNICK: de koeler voelt heel lichtelijk warm aan (lauw)

Geplaatst: (aangepast)

De locatie van waar u vandaan download maakt niet uit, kies voor het gemak US, en als die niet werkt een van die andere.

Probeer aub mijn laatste suggestie met het downloaden van OCCT, deze geeft ook de temperatuur aan en voert direct die test uit, dan kunnen we zeker zijn waar het in zit (of de pc uitschakeld door warmte, of iets anders).

Ik zou graag eens je processor zwaar gaan belasten met OCCTen zien wat er gebeurt.

In OCCT zit ook een prima sensor die je temperaturen allemaal bijhoud dus je kan exact zien hoe warm hij is, en hoe de temperatuur stijgt als je de test aanzet.

Scroll naar onder en download en installeer de installer (de zip mag ook als je dat liever hebt)

http://www.ocbase.com/index.php/download

Start het op en start de test. Houd aan de rechterkant de temperaturen goed in de gaten, en probeer goed te kijken welke temperatuur het systeem heeft aleer deze (mogelijk) uitschakelt door oververhitting (en stel ook vast hoe lang dat duurt.

aangepast door Yannick
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.