Ga naar inhoud

Trage pc, zelfs na herinstallatie win 7 home

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem. Mijn pc was heel traag met opstarten afsluiten, openen van programma´s, laden van sites, kijken van video´s hapert hij.

Hierom heb ik mijn win 7 opnieuw geïnstalleerd. Maar nu heb ik dat probleem nog steeds. Het ligt niet aan mijn verbinding. Ik heb mijn provider gebeld en die gaf aan dat het signaal super was. Wat kan ik hieraan doen??

(Ik weet niet wat ik nog moet vermelden voor een snellere oplossing!)

Alle hulp is welkom!!

groet Mell

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo Mell,

Kan je ons nog vertellen hoe oud de computer ongeveer is? Zijn deze problemen plots opgekomen of was dit eigenlijk een beetje een sluimerend probleem?

Omdat je aangaf een herinstallatie gedaan te hebben van Windows lijkt de kans op malware me behoorlijk klein. Alle persoonlijke bestanden werden namelijk van je computer gewist en de Windows register instellingen herstelt naar standaard. Desondanks er hier en daar wel eens een geval bekend is van malware die een herinstallatie weet te overleven lijkt me die kans bijzonder klein.

Je kan eventueel onderstaande scan al eens doen ter indicatie, maar indien deze niks bijzonder aan het licht brengt zou ik voorstellen eerst een hardware matige controle te doen. We kunnen dan alsnog overschakelen naar het malware gedeelte uiteraard.

Download MBRCheck.exe naar het bureaublad.

MBRCheck.exe uitvoeren

• Dubbelklik op MBRCheck.exe om het programma te openen.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Er zal nu een commandprompt venster geopend worden en een controle van de MBR uitvoeren.
  • Type in dit venster N en druk vervolgens op Enter
  • Een kladblokbestand genaamd MBRCheck_mm.dd.yy_hh.mm.ss zal op je bureaublad worden opgeslagen.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Hoi Mako,

Bedankt voor je snelle reactie. Mijn pc is ongeveer 2 a 3 jaar oud. Dit is inderdaad een probleem wat zich langzaam heeft voorgedaan.

Toen ik me pc net had maakte hij ook niet zoveel geluid. Ik merk nu al een tijdje dat hij niet meer zo stil is als voorheen. Het is geen krakend geluid ofzo.

Ik zal even het bovenstaande uitvoeren.

Groetjes,

Mell

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mell,

Weet je toevallig als er een recovery partitie op je computer aanwezig is? Kan je eventueel een schermafbeelding maken van je partitiebeheer?

Ga daarvoor naar Start > Uitvoeren

Tik in: diskmgmt.msc gevolgd door Enter

Maak nu een schermafbeelding van het geopende venster, hoe je dit kan doen lees je hier.

Kan je eveneens nog even vermelden hoe je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd? Gebeurde dit a.d.h.v. de originele installatie CD of via een ISO bestand (bron?)

Ik stel voor om eerst even naar het hardware aspect van je computer te kijken. De klachten die je omschrijft wijzen meer in die richting en samen met het feit dat je een herinstallatie hebt gedaan lijkt me dit de beste oplossing. Ik heb je vraag doorgegeven aan mijn collega's welke hier zo snel mogelijk zullen reageren. Zelf heb ik namelijk niet zoveel kaas gegeten van dit hele gebeuren.

In afwachting kan onderstaande echter al uitvoeren, dit zullen zij zeker kunnen gebruiken bij hun adviezen.

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mell,

Volgens je Speccy logje dateert de herinstallatie al van november 2014. Kan je dit bevestigen aub?
Gezien dit toch al niet zo heel recent meer is kan een korte malware controle misschien toch geen kwaad. 

Daarnaast is er een hele ruimte opslagruimte die je momenteel niet kan gebruiken (de zogenaamde niet toegewezen ruimte). Is hier een specifieke reden voor? We kunnen dit eventueel behandelen wanneer de problemen van de baan zijn.

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad.

• Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.

Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

• Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
    standardsearch;
    drivers-services-list;
    torpigcheck;
    fakechrprofiles;
    hostslook;
    emptyfolderscheck;

• Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

Ik zie dat je op 31 december 2014 tooltjes zoals Malware Byte's Anti-Malware en AdwCleaner hebt gedownload. Heb je toen ook al hulp gezocht i.v.m. dit probleem?

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start Zoek.exe 51a612a8b27e2-Zoek.png nogmaals. (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)

• Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
    autoclean;
    C:\PROGRA~3\licmcbedepjcdmoiohffmplggghcebib;vs

• Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

Download 51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

Indien u gebruik maakt van de reeds geïnstalleerde versie op uw computer, verzeker u er dan van dat je de laatste versie gebruikt met de meest recente database versie!

• Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
    • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
    • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
    • Selecteer het laatste Scanlogboek en klik op de knop Bekijk.
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)

532aab157609a-MBAM-Scan.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mako,

Ik had dit inderdaad al gedownload omdat ik mijn pc wilde scannen. Dit heb ik ook gebruikt. Hij had volgens mij wel een paar bedreigingen gevonden maar weet niet meer weer welke, die heb ik ook verwijderd geloof ik.

ik heb het allemaal uitgevoerd en heb de logjes bijgevoegd.

groet,

Mell

zoek-results-2.txt

MBAM Scanlog.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.