Ga naar inhoud

Blue screen IRQL Not Less Or Equal

sderouck

Aanbevolen berichten

Wie kan helpen. Nadat we de laptop in slaapstand zetten krijgen we bijna steevast een blue screen met de melding IRQL Not Less Or Equal. Ik heb de software Bluescreenview gedownload en krijg hetgeen je in bijlage ziet.

Wie weet raad?

Hartelijke bedankt alvast.

post-29007-0-07806500-1420814985_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het merk en type laptop? Ik zou willen beginnen met aanraden om de drivers te updaten (als u het merk en type geeft kan ik deze opzoeken voor u).

Heeft u recentelijk updates gedaan of andere software geinstalleerd waarna dit probelem zich is voor gaan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als u op de dell website bent kunt u daar ook klikken op drivers downloaden, omdat u de servicetag heeft ingevuld komt u direct bij de goede drivers uit.

Download en installeer de nieuwste versie van de chipset driver.

Als u niet zeker bent kunt u een screenshot maken dan kan ik de juiste aanwijzen.

(dell heeft een en ander gewijzigd waardoor ik nu niet zomaar bij de drivers van dit type kan komen, dus is even lastig aanwijzen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.