Ga naar inhoud

SSD in laptop

guest1990

Aanbevolen berichten

Hoi, ik denk dat ik inderdaad wel genoeg heb aan rond de 250GB geheugen, omdat ik als het goed is de HDD die nu in mijn computer zit als extern geheugen kan gaan gebruiken voor bijvoorbeeld films. Ik werk op mijn laptop voor school met word en excel bestanden, dit heeft echt heel weinig aan geheugen nodig zover ik weet. Ik speel ook spellen op mijn laptop. Hier heb ik geen idee van of ik veel geheugen nodig heb of dat ik met 250GB kan voldoen. Mijn budget ligt rond de 200 euro. Hiervoor wil ik wel genoeg geheugen hebben voor films en series op mijn laptop en om spellen te kunnen blijven draaien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu dat de crucial MX100 256GB een schrijfsnelheid van 333MB/s heeft, wat vrij weinig lijkt in vergelijking met de crucial MX100 512GB welke een schrijfsnelheid van 500MB/s heeft. Waarvoor is schrijfsnelheid nodig en waar is het lezen (random 4K) en het schrijven (random 4k) voor? want ook hier zit een aardig verschil tussen de 256GB en de 512GB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke spellen speel je, dan kan ik aangeven hoeveel ruimte je ongeveer nodig gaat hebben.

Een kleinere capaciteit ssd is altijd langzamer omdat deze minder chips gebruikt en op die manier minder goed de lasten kan verdelen (de ssd is eerder verzadigd).

betreft 4k, dit gaat om het wegschrijven van systeembestandjes etc. Hoe hoger dit is hoe beter natuurlijk, maar je moet jezelf ook afvragen of je zoiets nog gaat merken na een bepaald aantal voor normaal gebruik.

Ik heb zelf bijvoorbeeld de m4, mx100 en de m500 en samsung 840 evo's in gebruik (in meerdere capaciteiten), en ik moet eerlijk zeggen dat ik wat dat betreft geen verschil merk tussen welke ssd dan ook. (enkel in benchmarks, of hele zware applicaties, maar die zijn voor normaal gebruik absoluut niet representatief voor een normale gebruiker)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.