Ga naar inhoud

thuis netwerk opzetten

Gast fredkrens

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal:pcguru:

dit is mijn eerste vraag op deze site PC Help Forum.

Hoe kan ik een thuis netwerkje opzetten (computer boven en Laptob beneden (draadloos) en verschillende bestanden daarna delen?

Wie kan mij daarbij helpen, en of een boekje daarover aanbevelen.

Alvast hartelijk dank

Gr. Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

1) Ga naar je laptop en ga naar start en druk dan met je rechtermuisknop op deze computer en selecteer dan eigenschappen

2) Ga dan naar verbindingen van buitenaf nog altijd op je laptop en vink gebruikers mogen een exteren verbinding met deze computer maken aan.

3) Ga nu naar je vaste pc en ga ook naar naar eigenscappen van deze comlputer

4) Ga nu naar het tabblad computernaam en schrijf alles wat er achter volledige computernaam staat op

5) Ga nu naar je laptop en druk met je rechtermuisknop op je bureablad selecteer nieuw en dan snelkoppeling

6) Nu geef je je computernaam op die je hebt opgeschreven met dit ervoor: \\

BV: \\computernaam

7) Ga nu naar je vaste pc en klik met je rechtermuisknop op een map en selecteer dan eigenschappen dan kies je voor het tabblad delen

8) Nu vink je van deze map een gedeelde map maken aan

9) Als je nu op je laptop op de snelkoppeling drukt dan lomt normaal gezien de map die je gedeelt hebt er op

10) Je kan ook bestanden delen op een andere manier door gewoon naar start>deze computer>gedeelde documenten>hier plak je dan een item van je vaste pc

11) Als je van je laptop bestanden wil zetten naar je vaste pc hoef je gewoon een bestand van je laptop in gedeelde documenten te zetten van je vaste pc die in je snelkoppelingen map staan

Voila, Ik weet niet of alles juist is want zelf heb ik op mijn vaste pc xp en op mijn laptop vista.

Als er iets niet klopt of je snapt iets niet zeg het dan

Prettige kerst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjee wat goed en alvast ontzettend bedankt, ik laat jou morgen weten of het is gelukt.

Ik ga nu even Kerst vieren met de Kids, nogmaals heeel erg bedankt

Groetjes Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry maar het gaat fout bij computernaam boven, die herkend ie niet, maar ik heb het precies zo genoteerd en ingevoerd, ik snap er niet zo veel meer van.

Precies zoals jij gezegd hebt, ik denk toch dat er iets fouts zit.

maar wat? jou uitleg is zo duidelijk! misschien moet ik een boekje kopen en het netwerkje van begin af aan op nieuw instellen, maar ik heb de indruk dat jij er best veel van weet, wat nu? zelfs mijn kerst avond ben ik er toch mee bezig! bedankt nogmaals!! ik weet alleen niet hoe nu verder.!

bedankt

Gr.

Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geprobeert zo gemakkelijk mogelijk uit te leggen

Maar ik heb al een handleiding gevonden voor beginners

http://tweakers.net/reviews/171/7/thuisnetwerken-een-uitgebreide-beginnersguide-pagina-7.html

Je moet daar eens kijken bij bestanden delen

Of hier maar hier staat het allemaal maar zeer kort uitgelegd

http://www.pchelper.nl/index.php?page=artikelen&id=2

Bij xp moet je iets doen met netwerk instellen ofzo iets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.