Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag Iedereen,

 

Sinds enkele weken heb ik problemen met Google Chrome en Opera. Als ik één van de twee opstart, starten ze wel op, maar doen ze verder niets meer. Er komt gewoon een wit scherm en de pagina's worden nooit geladen. Standaard zou dit van beiden de snelkiezer moeten zijn, maar ook die komt er niet. Ik kan in de browsebalk een site ingeven, maar hij wordt nooit geladen. Ik kan de menu's wel uitklappen, maar geen vensters openen (zoals de instellingen bijvoorbeeld). De browsers zijn ook constant in een gevecht tussen reageren en niet reageren.

 

Verder is ook een "tof" bijkomend probleempje dat windows verkenners ook niet meer naar behoren lijkt te werken als één van de twee aanstaat. Het loopt niet volledig vast, maar het gaat ongelooflijk traag. Zo duurt het soms 2 minuten vooraleer ik taakbeheer kan openen om mijn browsers te sluiten (met het kruisje werkt het niet). Van zodra ik ze heb kunnen sluiten, werkt alles opnieuw normaal. Ik denk dat dit vooral beperkt blijft tot windows verkenner. Programma's die reeds open staan, werken zonder problemen verder. Ook zie ik geen problemen in het CPU verbruik of fysiek geheugen.

 

Het probleem is tegelijk op getreden bij beide browsers en ik kan me niet bepaald een evenement herinneren die het zou kunnen veroorzaakt hebben. Andere browsers (getest met IE en firefox) werken normaal. Ik heb gehoord dat Opera en Chrome een zelfde werking hebben in de vorm van dat ze aparte processen openen voor iedere tab. Ik weet niet in hoeverre dat klopt of daaraan kan liggen. Ik zie allesinds dat als ze aan staan (vast aan het lopen, met 1 tab) dat in mijn taakbeheer toch meestal 5 of meer processen geopend zijn.

 

Verdere (misschien) nuttige informatie:

-ik heb beide browsers al meermaals geherinstalleerd zonder succes

-ik werk met windows 7

-ik heb ook wat problemen met mijn grafische kaart en flash player die af en toe vast lopen. De driver is ook al meermaals geherinstalleerd, maar ik denk dat het hardwarematig ergens niet goed zit. Dit is echter een probleem die slechts af en toe optreed. Ik weet dus niet in hoeverre het er mee kan te maken hebben.

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

 

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
{ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113};c
ConvertAd;s
C:\Users\Bram\AppData\Local\ConvertAd;fs
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"mbot_be_50"=-;r64
"ConvertAd"=-;r64
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Geplaatst:

hmmm helaas... In dat geval, weet iemand hoe je cookies kunt overzetten van opera naar firefox of IE, zonder opera op te starten? De 'gegevens van een andere browser importeren'-functie van firefox toon helaas opera niet in zijn lijst. Andere opties waarvan ik weet heb is door html-files of text-files te importeren, maar die kan ik alleen vanuit opera aanmaken en aangezien alles dan vastloopt, lukt dat niet.

Geplaatst:

Download ComboFixlogo16.pngComboFix van één van de onderstaande locaties naar het bureaublad.

Bleeping Computer

Info Spyware

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met ComboFix.exe

(hier of hier) kan je lezen hoe je de gebruikte beveiligingssoftware kunt uitschakelen.

  • Dubbelklik op "ComboFix" om de tool te starten, Windows Vista, 7 & 8 gebruikers zullen een melding krijgen van UAC (Gebruikersaccountbeheer), klik hier op Ja / yes.
  • Op een Windows XP computer zal ComboFix de "Recovery Console" installeren als deze nog niet aanwezig is. (Een actieve internet verbinding is dan een vereiste).
  • Klik in het venster bij het 'Installeren van de Recovery Console' op "Ok".
  • Klik in het info scherm op "Ja" als de Recovery Console met succes is geïnstalleerd.
  • Klik in het scherm van de disclaimer op "I Agree", de benodigde onderdelen worden nu uitgepakt en middels ERUNT wordt er een register back-up gemaakt.
  • Wanneer dit gereed is zal ComboFix vanzelf starten, in het blauwe scherm ziet u de voortgang van de systeemscan die wordt uitgevoerd.
  • Belangrijk! gebruik de computer tijdens de scan niet voor andere zaken.
  • Het kan voorkomen dat de computer meerdere malen opnieuw gestart moet worden zoals bijvoorbeeld bij de aanwezigheid van een rootkit, dit is normaal.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam ComboFix.txt als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map "C:\ComboFix.txt")
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

* Noot !!! Indien u één van de onderstaande meldingen krijgt na het gebruik van ComboFix herstart dan de computer.

  • Er is geprobeerd een ongeldige bewerking uit te voeren op een registersleutel die is gemarkeerd voor verwijdering.
  • Illegal operation attempted on a registry key that has been marked for deletion.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.