Ga naar inhoud

Windows overzetten

guest1990

Aanbevolen berichten

Het is afgerden om een een op een kopie over te zetten met bijvoorbeeld een image, omdat een hardeschijf en een ssd niet overeenkomen en je op deze manier je ssd kan beschadigen.

Heb je misschien herinstallatiecd's bij je laptop gekregen?

En zit er onderop de laptop (wellicht onder de accu) een windows 8.1 licentiesticker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Yannick: Kun je mij wat meer info/links geven over de risico's, ook al ben ik net klaar met mijn laptop (ik heb ook nog een PC)
Ik leg net de laatste hand aan een overzetting van mijn laptop. Had bij mij wel wat voeten in aarde omdat mijn sata kabel de geest gaf en ik twee verschillende versies van mijn OS wilde kunnen gebruiken.
Hier vind je een uitleg, maar er zijn er natuurlijk meer: http://hddcaddy.nl/2013/02/20/how-to-windows-8-klonen-clonen-naar-nieuwe-lege-ssd/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de huidige generaties is het minder erg, maar de allignment van ssd's werkt anders dan bij harddisks, tevens kan je blocksize afwijken en voor problemen zorgen.

Het is naar mijn (professionele) mening altijd beter om een schone installatie te doen.

In de praktijk is vaak gebleken dat een image terugzetten naar een ander type harddisk nooit helemaal perfect gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.