Ga naar inhoud

Dell latitude XT2 XFR zeer trage BOOT

Gast hesselnl

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Mijn laptop is gerepareerd waarbij het moederbord is vervangen. Ik heb hem daarna opnieuw geinstalleerd met Windows 8.1 in plaats van een Linux Distro. Nu werkt de laptop echt prima, echter start hij wel megatraag op.

Ik krijg het Dell scherm met een laadbakje waarna hij op een zwart scherm springt met een knipperende cursor linksbovenin. Hier blijft hij een tijdje op staan en start dan eindelijk gewoon op. Dit deed hij eerder nooit. Ik ben de BOOT options ingedoken en alleen mijn primary HDD aangevinkt. Ook staat de SATA config op ATA, overige opties zijn AHCI en IRRT. Deze opties heb ik geprobeerd maar dat verandert niks of Windows werkt helemaal niet meer. Ik heb mijn BIOS en mijn drivers up to date.

Ik vraag me zeer af wat er aan de hand is met mijn laptop...

System specs:
Model: Latitude XT2
Chipset: Intel GS45 Rev. 07
Southbridge: Intel 82801M (ICH9-M) Rev. 03
LPCIO: SMSC

BIOS:
Brand: Dell Inc.
Version: A15

Ben benieuwd of iemand mijn probleem kan oplossen!!smile.gif

Met vriendelijke groeten,

Hessel

Link naar reactie
Delen op andere sites

is ingesteld dat er niet van lan hoeft te worden opgestart?

zit er wellicht een externe schijf verbonden tijdens opstarten, of een usbstick?

kan ook dat windows bezig is te updaten. dat gebeurt de eerste dagen na de verse installatie geregeld, bij voorkeur tijdens afsluiten en opstarten, en kan behoorlijke tijd duren.

het scherm blijft dan zwart, met soms een knipperend streepje cursor.

waarom men in 8 en 8.1 geen melding geeft dat er geupdated wordt, zal wel altijd een raadsel blijven.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er voor mijn werk Kali Linux opstaan(nieuwere Backtrack). Er zijn geen schijven of Usb sticks verbonden.

Verdere specs:

Cpu: Intel Mobile core 2 Duo SU9600 (Penryn

werkgeheugen: DDR3 1x1gb en 1x4gb van Samsung

Hardeschijf: Samsung SSD PM810 FDE 128GB

Heb de Lanboot uitgezet. Maakt geen verschil:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal iniedergeval niet aan je ssd liggen, deze zou snel genoeg moeten zijn.

Ik vind je geheugenconfiguratie wel apart, een 1gb en een 4gb module gaan niet werken in dual channel.

Ik denk niet dat het iets gaat uitmaken, maar wellicht kunt u eens testen met enkel de 4gb module.

Reset het bios anders eens volledig (in de bios zit onderin een optie om de bios te resetten naar standaardinstellingen).

Herhaal dan de opties die falstring aangeeft en zorg dat de ssd bovenaan en als enige apparaat in de boot device lijst staat.

Als dit niets uithaalt draai dan de dell diagnostic test eens, deze is via een F toets te benaderen tijdens het opstarten van de laptop (bij het zien van het dell logo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het RAM kaartje van 1gb alleen geprobeerd, en ook het RAM kaartje van 5gb alleen geprobeerd, heb de BIOS opties terug gezet naar Default en raad eens, en alles gedaan wat Falstring zei. Geen verandering helaas. Wel blijft hij nu op het POST screen staan ipv een zwart scherm met een knipperende cursor. Iemand nog ideeen? Mocht het hardware zijn die niet compitable is met het nieuwe moederbord, dan ga ik gewoon elke dag eerst koffie halen voor ik hem gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.