Ga naar inhoud

MyStartSearch (SuperRookie)

Aanbevolen berichten

Hoi,

Heb mij zojuist geregistreerd bij PC helpformum vanwege het probleem met MyStartSearch en vond deze correspondentie.

Mijn probleem is deels opgelost, maar niet geheel.

Ik gebruik Google Chrome en gezien ik een rookie ben heb ik Chrome verwijderd en daarna weer geïnstalleerd. HIermee was MyStartSearch verdwenen.

Het zit echter nog wel in Explorer. Aangezien deze is ingebed in Windows (8) durf ik er niet mee te "knoeien". Het zou niet zo erg zijn indien ik niet Explorer voor een bepaalde toepassing nodig zou hebben.

Heb gisteren een pakketje gekocht om dit soort ongerief te verwijderen van de PC. Dat dacht ik, maar MSS zit nog steeds in Explorer. Het programma vond enkele trojans, althans dat gaf het aan en die zouden verwijderd zijn.

Heb dit gemeld bij de verkoper, maar die zegt dat MSS een PUP is en daarvoor is hun programma, dat ernstige malware verwijdert, niet voor bedoeld. Conclusie: ik heb dat programma voor niets gekocht :angry: .

Ze gaven mij het advies om het probleem op te lossen via de link  http://support.microsoft.com/kb/923737/en-us.

Kennelijk is MyStartSearch een PUP (Potentially Unwanted Programm) en geen Malware (Malicious Software), hoewel volgens info op Internet MSS ook zou moeten vallen onder Malware. Als rookie kan je mij natuurlijk van alles wijsmaken :( .

Ik heb bovenstaande link nog niet bekeken en misschien kan ik hiermee op een eenvoudige manier MSS verwijderen en wellicht heeft u er ook iets aan.

Kom ik er ook dan niet uit, dan kom ik terug op dit forum en kunt u mij wellicht verder helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Heb mij zojuist geregistreerd bij PC helpformum vanwege het probleem met MyStartSearch en vond deze correspondentie.

Mijn probleem is deels opgelost, maar niet geheel.

Ik gebruik Google Chrome en gezien ik een rookie ben heb ik Chrome verwijderd en daarna weer geïnstalleerd. HIermee was MyStartSearch verdwenen.

Het zit echter nog wel in Explorer. Aangezien deze is ingebed in Windows (8) durf ik er niet mee te "knoeien". Het zou niet zo erg zijn indien ik niet Explorer voor een bepaalde toepassing nodig zou hebben.

Heb gisteren een pakketje gekocht om dit soort ongerief te verwijderen van de PC. Dat dacht ik, maar MSS zit nog steeds in Explorer. Het programma vond enkele trojans, althans dat gaf het aan en die zouden verwijderd zijn.

Heb dit gemeld bij de verkoper, maar die zegt dat MSS een PUP is en daarvoor is hun programma, dat ernstige malware verwijdert, niet voor bedoeld. Conclusie: ik heb dat programma voor niets gekocht :angry: .

Ze gaven mij het advies om het probleem op te lossen via de link  http://support.microsoft.com/kb/923737/en-us.

Kennelijk is MyStartSearch een PUP (Potentially Unwanted Programm) en geen Malware (Malicious Software), hoewel volgens info op Internet MSS ook zou moeten vallen onder Malware. Als rookie kan je mij natuurlijk van alles wijsmaken :( .

Ik heb bovenstaande link nog niet bekeken en misschien kan ik hiermee op een eenvoudige manier MSS verwijderen en wellicht heeft u er ook iets aan.

Kom ik er ook dan niet uit, dan kom ik terug op dit forum en kunt u mij wellicht verder helpen.

Beste Superrookie,

Kijk in je berichten inbox

aangepast door daveEHV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.