Ga naar inhoud

Bestandsgeschiedenis vraagt steeds om het aansluiten van een harde schijf.


Aanbevolen berichten

op een gegeven moment had ik een probleem in de PC dat ik geen programma's meer kon installeren, ik kon helemaal niets meer doen, behalve wat werken in Words. Het was niet mogelijk systeemherstel uit te voeren, ik had geen recht om dat te doen. Defender blokkeerde alle handelingen, ik kon Defender ook niet verwijderen, ik had geen rechten om dit te doen. Uiteindelijk heb ik de PC in veilige modus gezet en zodoende kon ik Defender verwijderen, de PC weer herstart en alles leek weer goed te werken hierdoor kreeg ik ook toegang tot andere bestanden en kon ik ook mijn antivirus van Ziggo gaan gebruiken. Defender weer geïnstalleerd, maar die krijg ik niet aan de gang, als je op de toepassingsfile drukte krijg ik de melding dat hij deze toepassing niet kan vinden, raar ik zit in de dir. van Windows Defender en toch krijg je die vreemde melding. Ik dacht ik moet er eerst voor zorgen dat ik een Back-up kan maken via vele omzwervingen is me dat nu gelukt. Maar ik blijf een melding krijgen dat ik de bestandsgeschiedenis nog niet kan plaatsen omdat er geen HD is aangesloten. Ik heb er 2, een intern en een extern op een USB 3 poort, met voldoende ruimte. Bestandsgeschiedenis ziet deze wel maar zegt dat deze niet geschikt is, ik kon er wel een Back-up op maken maar hij is niet aangesloten, laat ik zoeken naar de HD's dan ziet hij ze niet. Ik heb al heel wat " oplossingen" gevonden maar geen enkele werkt. Kan een van jullie mij helpen?

Groeten Raadus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo Raadus,

 

Dit klinkt als een behoorlijk uitgebreid probleem, en eerlijkgezegd denk ik dat er meer dan 1 probleem is.

Laten we voor de zekerheid even beginnen met de vraag, heeft u alle persoonlijke/belangerijke data veilig opgeslagen op een locatie buiten uw pc?

 

Is het vanuit veilige modus wel mogelijk om een systeemherstel uit te voeren?

 

 

Het lijkt mij verstandig vanwege de omvang van het probleem ook een scan te doen op kwaadwillende software zoals virusen en malware.

Volg aub de volgende handelingen nauwkeurig uit en upload het logbestandje. Doe verder niets zelf met deze software maar wacht op een antwoord van een van onze experts, ik zal ze in de tussentijd verwittigen.

 

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

 

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Yannick

Uiteraard heb ik een scan gedaan om Malware en Virussen te op te sporen er zat nogal wat Malware in en die heb ik overal verwijderd. Geen Virussen. Ik kon ook geen herstel uitvoeren in de veilige modus, de PC zag de plaatsen niet waar de Herstelbestanden waren opgeslagen, ook al zag ik ze wel voor mij waren ze niet toegankelijk. IK heb ondertussen wel een back-up gemaakt.

Het is nog steeds zo dat als ik bij Windows Defender iets wil laten opstarten krijg ik de melding "kan het bestand niet vinden" Ik heb RSIT uitgevoerd en de logbestanden gemaakt.

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
{34A0D84B-CDDC-4EC4-AFDD-4F1DDE1D14E5};c
C:\Users\Jack\AppData\Roaming\BrowserExtensions;fs
Search Protection;s
C:\Users\Jack\AppData\Roaming\Search Protection;fs
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{34A0D84B-CDDC-4EC4-AFDD-4F1DDE1D14E5}];r
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"Search Protection"=-;r
"Browser Extensions"=-;r
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn laatste berichten staan hierboven ... en er zitten geen nieuwe logjes van jou in dit topic. Naar waar heb je die dan wel gestuurd ? Bedoeling is alvast dat je die hier in een bericht hangt, zodat we - in het topic - de evolutie kunnen volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kape

Zoals je ziet heb ik er 3 bestanden bijgedaan

zoek-results2015-01-17-152922 was de eerste scan, alleen daar had ik alleen de

Do a Deep Scan en Auto Clean aangevinkt en rustig laten draaien en scannen op een gegeven moment kreeg ik de melding HIJack plus een tijd erachter, je ziet het in

het bijgaande bestand runcheck.txt. hoe dat eruit ziet. Ik heb de PC wel een dag

laten draaien hij bleef HIJack weergeven heb met de resetknop de PC opnieuw

kunnen opstarten.

Daarna heb ik het zoek programma nog een keer gedraaid en dat staat in

zoek-results.log ik heb het programma gestopt toen hij weer HiJack begon weer te geven.

Ik had dit al eerder gestuurd maar heb het toen als tekst in dit vak opgestuurd

dat heeft dus niet gewerkt, ik hoop dat dit wel werkt.

Groeten Raadus

zoek-results.log

runcheck.txt

zoek-results2015-01-17-152922.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.