Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Zeer vreemd...  :hmmmm2:

Probeer al even onderstaande uit. Hoewel ik betwijfel als het een oplossing zal bieden, maar valt zeker eens te proberen.

Intussen ga ik nog even ten rade bij mijn collega's ;).

Download Unhide.exe naar het bureaublad, als u een melding krijgt dat het bestand mogelijk onveilig is kunt u dit negeren.

• Dubbelklik op "Unhide.exe" om de tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 en 8 gebruikers dienen "Unhide.exe" als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als administrator",
  • Wacht rustig af totdat de tool gereed is en doe in de tussentijd verder niets op de computer.
  • Als de tool gereed is krijgt u het onderstaande scherm te zien, met de melding "Your files should now be visible"
    • 4d9d78e700801-unhide..jpg
  • Vermeld in uw volgende bericht of u deze melding heeft gekregen.
  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Hallo Kenzared,

Jammer maar helaas. Gelukkig heeft het navragen bij mijn collega's nog een tip opgeleverd...

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download 51a5bf3d99e8a-ComboFixlogo16.pngComboFix van één van de onderstaande locaties naar het bureaublad.

ComboFix uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

• Dubbelklik op "ComboFix" om de tool te starten, Windows Vista, 7 & 8 gebruikers zullen een melding krijgen van UAC (Gebruikersaccountbeheer), klik hier op Ja / yes.
  • Op een Windows XP computer zal ComboFix de "Recovery Console" installeren als deze nog niet aanwezig is. (Een actieve internet verbinding is dan een vereiste).
  • Klik in het venster bij het 'Installeren van de Recovery Console' op "Ok".
  • Klik in het info scherm op "Ja" als de Recovery Console met succes is geïnstalleerd.
  • Klik in het scherm van de disclaimer op "I Agree", de benodigde onderdelen worden nu uitgepakt en middels ERUNT wordt er een register back-up gemaakt.
  • Wanneer dit gereed is zal ComboFix vanzelf starten, in het blauwe scherm ziet u de voortgang van de systeemscan die wordt uitgevoerd.
  • Belangrijk! gebruik de computer tijdens de scan niet voor andere zaken.
  • Het kan voorkomen dat de computer meerdere malen opnieuw gestart moet worden zoals bijvoorbeeld bij de aanwezigheid van een rootkit, dit is normaal.
  • Wanneer ComboFix gereed is, zal het een logbestand aanmaken. Voeg dit logbestand in het volgende bericht als bijlage toe.
    (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\ComboFix.txt.)

* Noot !!! Indien u één van de onderstaande meldingen krijgt na het gebruik van ComboFix herstart dan de computer.

• Er is geprobeerd een ongeldige bewerking uit te voeren op een registersleutel die is gemarkeerd voor verwijdering.
  • Illegal operation attempted on a registry key that has been marked for deletion.
Geplaatst:

Hallo Kenzared,

Ik ben bang dat er geen magische oplossing bestaat voor dit probleem...  :(

Derhalve stel ik voor om eerst de standaard snelkoppelingen van Windows 7 Home Premium te herstellen. Vervolgens zal je van alle (belangrijke) programma's opnieuw de snelkoppeling zelf moeten herstellen of opnieuw aanmaken.

Stap 1: De standaard snelkoppelingen herstellen

1. Download bijgevoegd ZIP-bestand naar je bureaublad.

2. Rechtsklik op het gedownloade bestand en kies voor Hier Uitpakken.

3. Kopieer (of knip) alle bestanden en druk op Start. Rechtsklik op 'Alle Programma's' en kies voor 'Alle Gebruikers Weergeven'.

4. Open de map 'Programma's' en plak hierin de gekopieerde bestanden.

Normaal zouden nu je basis snelkoppelingen hersteld moeten zijn.

Home_Premium_All_Users_Start_Menu.zip

Stap 2: Zelf snelkoppelingen herstellen

Wanneer er in een submap "(leeg)" wordt weergegeven ga je als volgt te werk:

1. Navigeer via Verkenner naar de map waar het programma geïnstalleerd staat. Vermoedelijk is dit in C:\Program Files of C:\Program Files (x86).

2. Rechtsklik op het uitvoerende bestand (*.exe) en kies voor 'Snelkoppeling Maken'

3. Rechtsklik op het aangemaakte nieuwe bestand en kies voor Knippen

4. Druk op de Windows toets + R en tik volgende in: C:\Program Data\Start Menu\Programs en druk op Enter

5. Indien de map van het programma al aanwezig is plak je de link in de aanwezig map (sta overschrijven eventueel toe).
    Indien de map van het programma nog niet aanwezig is maak je best eerst een nieuwe map aan met de programma naam. Plak hierin vervolgens de geknipte snelkoppeling.

Normaal gesproken zou je op deze manier de snelkoppelingen moeten kunnen herstellen.

Mocht er iets niet helemaal duidelijk zijn of niet werken zoals het hoort, aarzel niet om verduidelijking te vragen! ;)

Succes!

Geplaatst:

Hallo Kenzared,

Een collega wees me nog op onderstaande tips. Misschien kan je deze eerst nog even uitproberen alvorens je handmatig aan de slag gaat.

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)

51a7378e7fd6c-4fbf82132f95a-SFC.png

Kijk ook even na als er geen nieuwe Windows Updates zijn. Mogelijk wordt dit automatisch hersteld bij een nieuwe update.

Controleren op updates kan je via het Configuratiescherm > Systeem en Beveiliging > Windows Update > Naar Updates zoeken

Geplaatst:

Hallo Kenzared,

Heeft een van deze tips nog mogen baten, of heb je alles handmatig moeten herstellen?

In elk geval lijkt het me interessant om de gebruikte malware tools en logbestanden opnieuw van je computer te verwijderen. Met name ComboFix is absoluut geen speelgoed en kan ernstige schade aan je computer berokkenen wanneer niet correct gebruikt.

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad, deze zal de gebruikte tools en logbestanden weer verwijderen.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

• Remove disinfection tools
  • Create registry backup

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoeft u deze niet te plaatsen.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Geplaatst:

Hallo Mako,

Excuses voor de late reactie. Bij het uitvoeren van opdrachtprompt CMD zijn er geen updates verschenen. Ik heb daarom handmatig de snelkoppelingen hersteld. Ik heb nu de (standaard) snelkoppelingen terug! Daarnaast heb ik ook de malware tools en logbestanden verwijderd aan de hand van het programma Delfix. 

Ik wil je heel erg bedanken voor alle moeite!  :D  :adore:

Groetjes!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.