Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Dag Inhe,

 

We geven de moed nog niet op !  ;)

 

Geraak je via Seatools (of via een andere manier) wel nog steeds op je bureaublad ? Indien niet, probeer zeker ook eens in Veilige Modus en voer het volgende uit:

 

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

aangepast door Thedarkness
Geplaatst:

Hoi 

 

Ik heb de gewone modus geprobeerd, noppes,  via de veilige modus met opdrachtprompt begint scannow te lopen en crashed. Ik kan via Seatools opstarten maar hoe kan ik dan de scannow doen?

Geplaatst:

Goedemorgen

 

Mijn pc start weer op. Ik kreeg de melding "Certificate Police Engine werkt niet meer". De SFC gaf als resultaat Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden maar er werd geen verwijzing naar een CBS logbestand weergegeven. De map minidump is leeg.Maar zo'n onbetrouwbare pc is verschrikkelijk! Te meer daar ik werk moet zoeken...

 

Geplaatst:

Dag Inge,

 

Die onbetrouwbaarheid is inderdaad enorm vervelend... We gaan toch even onze denkpiste moeten veranderen. Kun je erin slagen om het onderstaande uit te voeren met die onbetrouwbare PC ?  ;)

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

 

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Geplaatst:

Beste specialist

 

Dit is gelukt, zie hierbij. Ik durf de pc niet af te zetten uit schrik dat hij niet meer opstart - heeft dus de hele nacht braafkes gedraaid; gelukkig niet te warm geworden!

Hopelijk vind je iets wat gerepareerd kan worden!

Groetjes

Inge

 

PS helpen jullie nooit door het scherm over te nemen?

log.txt

Geplaatst:

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.

Geplaatst:

Dit is een goede switch van het uitgangspunt Thedarkness ... want deze PC barst van de rotzooi (mogelijk de reden van de problemen):

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
{00000000-6E41-4FD3-8538-502F5495E5FC};c
C:\Program Files\Ask.com;fs
{88c7f2aa-f93f-432c-8f0e-b7d85967a527};c
C:\Program Files\BitTorrentBar;fs
{31c322dc-5878-452e-a2d8-c4aab9973c9a};c
C:\Program Files\interdescargas-FR;fs
{e84cc2c1-b722-48fc-a39c-edb8b525c777};c
C:\Program Files\Productivity_2.2;fs
{1B4D240E-8BDE-4C8D-8B93-C74D2F8A8284};c
C:\Program Files\PopcornTV;fs
{30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D};c
C:\Program Files\ConduitEngine;fs
{64182481-4F71-486b-A045-B233BD0DA8FC};c
C:\Program Files\facemoods.com;fs
{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440};c
{98889811-442D-49dd-99D7-DC866BE87DBC};c
{DB4E9724-F518-4dfd-9C7C-78B52103CAB9};c
Facemoods;s
ApnTBMon;s
{1B4D240E-8BDE-4C8D-8B93-C74D2F8A8284};c
APNMCP;s
Savesenselive;s
C:\Program Files\SaveSenseLive;fs
Savesenselivem;s
C:\windows\tasks\SaveSense.job;f
C:\windows\tasks\SaveSenseLiveUpdateTaskMachineCore.job;f
C:\windows\tasks\SaveSenseLiveUpdateTaskMachineUA.job;f
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{089FD14D-132B-48FC-8861-0048AE113215}];r
C:\Program Files\SiteAdvisor\6173;fs
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{1B4D240E-8BDE-4C8D-8B93-C74D2F8A8284}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{31c322dc-5878-452e-a2d8-c4aab9973c9a}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{64182481-4F71-486b-A045-B233BD0DA8FC}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{88c7f2aa-f93f-432c-8f0e-b7d85967a527}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{e84cc2c1-b722-48fc-a39c-edb8b525c777}];r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
""=-;r
"facemoods"=-;r
"ApnTBMon"=-;r
C:\Program Files\AskPartnerNetwork;fs
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Ah mijn pc barst van de rotzooi??  :angry:  Hij was niet blij met die uitspraak want hij heeft opnieuw zijn kuren gekregen.

Ik heb eerst JAVA kunnen installeren, dan zoek.exe kunnen uitvoeren, en dan werd hij normaal gezien terug opgestart maar hij weigert dit. Ik heb alles geprobeerd: gewoon opstarten, in veilige modus (met en zonder opdrachtprompt etc), en dit méér dan 10 keer alles bij elkaar. Ik kreeg verschillende meldingen, waaronder PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

STOP 0x00000050 ( 0xFFFFFFD4, 0x00000000, 0x8306c3FD, 0x00000000), en ook fltmgr.sys_Address 8D4817CD base at 8D468000 DateStamp 4a5bbf11. Ik kwam enkele keren voorbij het inloggen, en dan crashte hij weer, en de tweede keer kreeg ik net voordien de melding "unable to read C:\Users\Inge Helsen\AppData\Roaming\Codex.exe

Ik heb de seatools cd nu terug ingestoken, en hij is momenteel op 56 % van de Long Test.

 

What's next? :hmmmm:

Geplaatst:

Het is onlogisch dat deze fouten zichzelf samen voordoen.

De melding PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA is gerelateerd aan geheugen (van wel ram, l2cache of video ram)

 

Doe eens een geheugentest met Memtest86+.

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.