Ga naar inhoud

PC loopt vast na opstarten videokaart drivers


hove0188

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem:

 

Ik heb een pc samengesteld met de volgende onderdelen:

 

Gygabyte GA-74M-UD2H moederbord.

AMD A6-3650 APU

Be quit! System Power 7 400W - voeding

Kingston 240-pins - DD3 -1333 MHz  CL7 - 1.5. geheugen.

 

Als ik nu de PC opstart werkt alles totdat de Videokaart drivers worden geinstalleerd.

Gevolg: Zwart beeld en alles slaat vast, zelfs de het uitzetten d.m.v. het vasthouden van de aan/uit knop werkt niet meer.

 

Alles gecontroleerd, processor weer los gehaald, pasta aangebracht etc. in de veronderstelling dat het niet aan de onderdelen kon liggen, deze komen namelijk uit 2 werkende systemen.

 

Uiteindelijk toch maar eens een andere voeding gepakt, en je raad het al, alles werkt.

Kan het zijn dat een voeding wel werkt op een Intel systeem maar niet op een AMD APU systeem?

 

Groeten..Barry

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke vidrokaart heeft u geplaatst? Of werkt u met de videokaart die in de processor zit?

Een voeding is per definitie niet platformafhankelijk dus dat kan het niet zijn. Het kan natuurlijk wel zijn dat er niet genoeg vermorgen word geleverd, de kabels verkeerd zijn aangesloten of dat de voeding simpelweg stuk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke vidrokaart heeft u geplaatst? Of werkt u met de videokaart die in de processor zit?

Een voeding is per definitie niet platformafhankelijk dus dat kan het niet zijn. Het kan natuurlijk wel zijn dat er niet genoeg vermorgen word geleverd, de kabels verkeerd zijn aangesloten of dat de voeding simpelweg stuk is.

Ik werk met de interne videokaart geintregreerd in de AMD APU.

Het vreemde is dat de voeding wel werkt op mijn andere PC met een externe videokaart.

Zou het kunnen zijn dat de 4-polige stekker op het moederbord niet werkt maar wel via de 2 externe 6-polige stekkers die je rechtstreeks aansluit op de videokaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in eerste instantie gokken dat de voeding niet genoeg vermogen kan leveren op bepaalde rails, en omdat je andere systeem een losse videokaart heeft en dit vermogen dan misschien via een andere rails word geleverd hij hier geen last van heeft. Het kan ook zijn dat de spanning instabiel is en het ene systeem hier wat meer last van heeft dan het andere (dit heeft verder niets met intel/amd te maken, maar meer met het specifieke moederbord)

 

Be quiete is normaal een goed merk, maar er kan natuurlijk altijd een slecht exemplaar tussen zitten, sluit dus niet uit dat hij gewoon stuk kan zijn.

 

Ik zou je 6/8pins VGA stekker maar niet in de 4/8pins cpu voorziening steken als ik jou was, of je moet vuurwerk willen natuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.