Ga naar inhoud

hardsociety

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds een aantal keren start mijn pc niet meer zo lekker op. Heb een aantal keren gehad dat die automatisch naar systeemherstel toe gaat. Heb twee weken geleden mijn pc laten vernieuwen (nieuw moederboord, sata-disk?, 2x 8gb ddr3, intel core i7 systeem).

Na een week had ik al problemen met opstarten en de mensen van de pc zaak zeiden dat het probleem werd veroorzaakt door Bittorrent, heb het er niet meer opgezet na dat hun het zeiden maar toch weigerde die af en toe op te starten.

Kan iemand mij helpen?

Weet niet of ik het goed heb gedaan, maar heb bij een ander topic gelezen hoe je een txt van een bluescreen maakt en dit kwam er bij mij uit:

==================================================
Dumpbestand       : 012015-6271-01.dmp
Crash-tijd        : 19-1-2015 21:37:44
Bug-controletekst : DRIVER_POWER_STATE_FAILURE
Bug-controlecode  : 0x1000009f
Parameter 1       : 00000000`00000004
Parameter 2       : 00000000`00000258
Parameter 3       : fffffa80`0d052040
Parameter 4       : fffff800`00b9c3d0
Veroorzaakt door stuurprogramma: portcls.sys
Veroorzaakt door adres: portcls.sys+19110
Bestandsbeschrijving: 
Productnaam       : 
Bedrijf           : 
Bestandsversie    : 
Processor         : x64
Crash-adres       : ntoskrnl.exe+79d8a
Stack-adres 1     : 
Stack-adres 2     : 
Stack-adres 3     : 
Computernaam      : 
Volledig pad      : C:\Windows\Minidump\012015-6271-01.dmp
Aantal Processors : 8
'Major'-versie    : 15
'Minor'-versie    : 7601
Dumpbestandsgrootte: 748.184
Tijd van dumpbestand: 20-1-2015 8:32:48
==================================================

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt indergeval prima de BSOD dump geplaatst! De BSOD die je krijgt is omdat er drivers in conflict zijn.

Mag ik vragen... Er is toch wel opnieuw windows op geinstalleerd na het plaatsen van al deze onderdelen? (dat niet de oude schijf met de oude windows er ingepropt is).

Als je hier aan twijfel voer dan het volgende uit

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad nog recentelijk dus daar ligt het niet aan! (mooi systeem trouwens, alleen is de videokaart wat uit balans met de rest, of gebruik je die nooit?).

gezien het portcls.sys is zou dit moeten duiden op je audiodriver.

Verwijder/deinstalleer al je audiodrivers eens en installeer deze opnieuw.

Het liefst de nieuwste versie van de website van de fabrikant. (ik zie dat je een geluidskaart geplaatst hebt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist heb ik de audiodrivers opnieuw geinstalleerd en direct erna mijn computer opnieuw opgestart, zonder problemen.

Wat me opviel is dat in de lijst met programma's twee audio driver programma's geinstalleerd stonden, althans wel dezelfde, alleen andere veries.

Mocht het opstarten weer raar gaan doen, kom ik hier op terug, bedankt tot zo ver!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal wellicht de BSOD kunnen verklaren want dat hoort inderdaad niet. (het kan natuurlijk wel zijn dat de driver van je geluidskaart er staat en de driver van je on-board audio).

Dus nu hopen dat dit het was en het wegblijft!

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist weer een probleem gehad, ik was gewoon bezig in windows en ineens dat mijn muziekprogramma raar en heb het via ctrl+alt+del af moeten sluiten.

Vervolgens dacht ik dat er niks aan de hand was en wou een document opslaan in mijn map DOWNLOADS die via me SATA gaat.

Maar hij gaf aan dat die map niet beschikbaar was, en als ik nu in mijn computer kijk staat die SATA niet geladen, raar verhaal!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.