Ga naar inhoud

Kan toegansgpunt van procedure _crtCreateSymbolicLinkw niet vinden in DLL-bestand MSVCR110.dll


Aanbevolen berichten

Bij het opstarten van mijn PC, krijg ik de laatste tijd deze melding:
 

Kan toegansgpunt van procedure _crtCreateSymbolicLinkw niet vinden in DLL-bestand MSVCR110.dll
 

Nadat ik meerdere malen op OK druk, gaat het weg, en krijg ik er geen (voelbare) last meer van.

Ik heb WIndows 7 64 bit, gebruik standaard Windows MS Security Essentials, maar nu heb ik ook een Eset online viruscheck gedraaid. Ook ADWCleaner, CCleaner hebben niet geholpen. Ergens las ik dat zoiets in verband zou kunnen zijn met Winmail, maar die gebruik ik niet.

Ik weet niet, of dit iets gevaarlijk is, maar het stoort me sowieso. Kunnen jullie me helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag ivanke,

 

Ik heb je topic verplaatst naar Bestrijding malware & virussen.

 

Kan je onderstaande uitvoeren...

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

 

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
{451C804F-C205-4F03-B48E-537EC94937BF};c
{7b523e7c-f096-4e36-a0cb-7efeb5c675c1};c
DelaypluginInstall;s
C:\ProgramData\Wondershare;fs
{64964764-1101-4bbd-8891-B56B1A53B9B3};c
LiveUpdateSvc;s
C:\Program Files (x86)\IObit\LiveUpdate;fs
Freemake Improver;s
C:\ProgramData\Freemake;fs
C:\Users\Ivan\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\qb4o1pw7.default-1392829858299\extensions\npapi@n.com;fs
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{449D0D6E-2412-4E61-B68F-1CB625CD9E52}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{451C804F-C205-4F03-B48E-537EC94937BF}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{7b523e7c-f096-4e36-a0cb-7efeb5c675c1}];r64
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"*LABAL*"=-;r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupfolder\C:^Users^Ivan^AppData^Roaming^Microsoft^Windows^Start Menu^Programs^Startup^PricePeepUpdater.lnk];r64
C:\Program Files (x86)\PricePeep;fs
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
""=-;r64
"DelaypluginInstall"=-;r64
resetIEproxy;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De download link van Adwcleaner werkt niet, Misschien moet je iets aanpassen. Ik heb het wel gevonden, en gerund.

Zoals ik het al heb verteld, voordat ik bij jullie aanklopte, heb ik onder meer Adwcleaner (toen nog versie 408) gedraaid. Misschien daardoor is de huidige log zo leeg

Maar misschien zegt dit jou toch genoeg.

AdwCleanerS0.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Dr.Web CureIt en sla het op je bureaublad op.

  • Klik op het icoontje om het programma te starten.
  • Op het scherm "License and updates" zet je een vinkje in het vakje om deel te nemen aan de verbetering van Dr. Web en ga je verder via "Continue".
  • Met de button "Start Scanning" zet je de scanning in gang. Indien er besmettingen ontdekt worden, krijg je een opsomming met de meldingen "Object" (bestandsnaam), "Threat"(naam van de besmetting), "Action" (keuzevak voor actie) en "Path" (locatie waar het bestand zich bevindt).
  • Bij "Action" kan je (indien nodig) handmatig ingrijpen, door te kiezen voor "Move" (verplaatsen), "Delete" (verwijderen) of "Ignore" (negeren).
  • In deze fase kan je al de eerste keer kiezen voor het tonen van de resultaten in een rapport, door te klikken op "Open Report".
  • Om alle besmettingen samen te verwijderen, kies je voor "Neutralize". De besmette bestanden worden dan verplaatst naar de quarantaine van Dr. Web.
  • Herstart vervolgens de computer!! Dit is een belangrijke stap want het kan zijn dat Dr.Web bestanden zal verplaatsen/verwijderen tijdens herstart.
  • Na het herstarten op je opnieuw het rapport via "Open Report" en kopieer en plak je de inhoud van dit rapport in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.