Ga naar inhoud

Bestand opslaan in PDF dmv VBA

robin89

Aanbevolen berichten

Bij het exporteren wil ik dus alleen maar de pagina's waar informatie op staat, pagina 1 en 2 in dit geval. 

Tot en met rij 222 zijn dat geen 2 maar 3 bladen, of je ze nu afdrukt als Excel- of pdf-bestand.

Die als pdf-bestand opslaan is geen enkel probleem.

Maar wat wil je met blad1 van je Excelbestand, moeten de rijen 223 t/m 2504 blijven staan of moeten die verwijderd worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad het zijn 3 pagina's..

De pagina 4 en verder moeten dus niet in het PDF bestand verschijnen. 

Wat er met de rijen 223 en verder gebeurd is in dat geval niet van belang. Deze sheet is voor mij van belang om bij mijn leverancier een prijsaanvraag te doen. 

Het excelbestand wat ik geupload heb is een template, maar wordt verder niet als .xls opgeslagen. 

Ik hoop dat het eea wat duidelijker wordt ;-) Bedankt in ieder geval voor de snelle reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele opmerkingen vooraf:

- Als je voor je macro's de knoppen wil gebruiken die in blad1 staan (dat zijn knoppen van de set formulierbesturingselementen), dan moeten die  macro's allemaal  in een module worden geplaatst!!

- pdf is een extensie (voor een pdf-bestand), die moet je niet als macronaam gebruiken, dat kan tot problemen leiden.

- van cel i3 kun je de opmaak in het blad aanpassen, zodat daar de datum meteen in de juiste opmaak wordt weergegeven. In de macro kun je dan de regel met de datum wijzigen in: datum = .Range("i3").value .

- Waarom je in kolom G formules plaatst m.b.v. een macro is me niet duidelijk. Je kunt die berekening ook door de macro laten uitvoeren waardoor het resultaat meteen in de cellen wordt geplaatst en de formules achterwege kunnen blijven.

- Je sorteermacro pas je nu best ook aan aan het bereik dat het pdf-bestand gaat krijgen.

- Het feit dat je in je pdf-bestand op elk blad kolomkoppen wil herhalen, zorgde voor een bijkomend probleem, maar dat was op te lossen. Onderstaande macro doet wat je wil.

Sub Maakpdf()
Dim lLaatsteRegel As Long, datum As String, pad1 as string
Dim Bestandsnaam as string, myrange As Range
With Sheets("Blad1")
lLaatsteRegel = .Range("A" & .Rows.Count).End(xlUp).Row
Set myrange = .Range("A1:I" & lLaatsteRegel)
datum = Format(.Range("I3").Value, "dd-mm-yy")
.PageSetup.PrintArea = myrange
pad1 = "M:\1 Offertes 2015\" & .Range("I4").Value & "\8 Budget\"
Bestandsnaam = "Glasstaat " & "d.d. " & datum
myrange.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=pad1 & Bestandsnaam, Quality:=xlQualityStandard, _
IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=True
End With
End Sub
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.