Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Nieuw op het forum, en ook niet echt een STER in PC's en Windows, vandaar dat ik hier om wat hulp wil vragen voor een probleem met Windows Update.

Er zijn 2 updates die maar niet geinstalleerd willen worden en steeds weer tevoorschijn komen als ik de PC opnieuw opstart.

1: Security Update for Microsoft .NET Framework 3.5.1 on Windows 7 and Windows Server 2008 R2 SP1 for x64-based Systems (KB2979570)

2: Update for Windows 7 for x64-based Systems (KB3008627)

Wanneer ik deze installeer krijg ik de volgende foutmelding(en)
800B0100
80246007

Ik heb uiteraard de Windows links gevolgt en de bekende programmaatjes gevolgt die zij aanbevelen, maar die helpen niet. Ook geprobeerd om de KB's updates los te downloaden en proberen te installeren maar ook dit lukt niet. Ook nog een FIX/REPAIR programma erop losgelaten om windows"files" die corrupt of missing waren te herstellen, ook geen succes. Ik zie dat dit probleem er al tijden is en er een patch/fix voor was, maar dit schijnt niet te helpen bij mij. Iemand een idee wat ik nu nog zou kunnen doen, behalve Windows er compleet opnieuw op te gooien?
Als ik wat meer informatie moet geven hoor ik het graag van jullie, zou dit probleem toch graag willen verhelpen.

Ik werk met een PC op Windows 7 Professional 64bit

Greetz Miquel

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Welke foutmelding krijg je bij welke update?

Welk FIX/REPAIR programma he je gebruikt?

 

 

Misschien zit je met een besmetting die roet in het eten gooit.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

 

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Geplaatst:

Welk FIX/REPAIR programma he je gebruikt?

 

Het repair programma welke ik gebruikt had gisteren was WINDOWS REPAIR van  TWEAKING.COM.

 

Welke foutmelding krijg je bij welke update?

 

Bij beide updates krijg ik deze fout-meldingen.

Geplaatst:

Ik zie niet direct sporen van een besmetting en dus laten we dat even rusten.

 

 

Ga naar deze pagina en downolad het Hulpprogramma System Update Readiness.

Sla het bestand Windows6.1-KB947821-v34-x64.msu.

Ga naar het opgeslagen bestand en klik er op met de rechter muisknop.

Kies dan voor uitvoeren als administrator om het programma te starten.

 

Probeer na de uitvoering of je de ontbrekende updates kan installeren.

Geplaatst:

OK, heb het Hulpprogramma gedownload en geopend als dmin. Er wordt meteen gevraagt om HOTFIX voor de ontbrekende software te installeren en wordt daarna ook gedaan. De HOTFIX werd succesvol erop gezet.

Hierna geprobeert de UPDATES te installeren, maar helaas, nog geen success. Code 800B0100 blijft naar voren komen. (Nu dus zonder error 80246007, toch een verschil???)

Alvast bedankt voor de tijd en energie KWEEZIE WABBIT, ik hoop dat je misschien nog een idee hebt?

 

Greetz Miquel

Geplaatst:

En het Hulpprogramma System Update Readiness was nochtans bedoeld om de fout 800B0100 op te lossen.

 

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Geplaatst:

En het Hulpprogramma System Update Readiness was nochtans bedoeld om de fout 800B0100 op te lossen.

 

Ja precies, maar helaas niet bij mij het geval.

 

Heb nu sfc /scannow gerunt, ik zie een fractie van een seconde dat er iets gebeurt, zwart vak met text denk ik. Maar krijg verder geen meldingen ofzo...er lijkt niets te gebeuren na dit te runnen.

Hierna findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt (ook gelet op de spaties), maar dit levert geen bestandje op. Ook nergens te vinden op de PC. Dus helaas kan ik niets toevoegen aan dit bericht. Doe ik iets fout?

Geplaatst:

Heb je dit uitgevoerd?

 

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Dan zou je normaal het zwarte vak met tekst moeten zien open staan.

Daarin typ je sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Nu start de scan en de voortgang wordt getoont in het zwarte vak.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.