Ga naar inhoud

ik heb geen internet meer na het formateren van mijn pc

ollie_ke

Aanbevolen berichten

Hoi,

Gisteren heb ik mijn pc geformatteerd en daarna windows xp opnieuw geïnstalleerd.

De instalatie werkt weer en de oude problemen zijn van de baan.

Groot probleem: ik krijg mijn internet niet meer aan de praat! Heb al vanalles geprobeerd (via de site van telenet alle instellingen aangepast, op internet naar oplossingen gezocht...)

Mijn pc vindt ook geen ip-adres terug...

Kan iemand mij aub helpen. Dat internet heb ik echt nodig!

Surf nu via een laptop van een vriend op een netwerk van de buren...

Bedankt,

ollie_ke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Gisteren heb ik mijn pc geformatteerd en daarna windows xp opnieuw geïnstalleerd.

De instalatie werkt weer en de oude problemen zijn van de baan.

Groot probleem: ik krijg mijn internet niet meer aan de praat! Heb al vanalles geprobeerd (via de site van telenet alle instellingen aangepast, op internet naar oplossingen gezocht...)

Mijn pc vindt ook geen ip-adres terug...

Kan iemand mij aub helpen. Dat internet heb ik echt nodig!

Surf nu via een laptop van een vriend op een netwerk van de buren...

Bedankt,

ollie_ke

Heb je de modem al gereset??

Pc uit modem uit (stekker er uit)

Minuut er uit laten daarna modem er weer in.

Wacht tot hij helemaal online is en zet daarna je pc aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Legale Windows geïnstalleerd?

2. Sp2 Geïnstalleerd?

3. Lan of netwerkcard soms niet defect?

4. Windows xp op de juiste wijze geïnstalleerd, op het einde verbinding gemaakt met internet?

5. Abonnement bij Telenet niet om de één of andere reden niet verbroken?

Kunnen heel wat oorzaken zijn

6. PC werd niet geformateerd, de harde schijf van je PC werd terug geformateerd.

Is ook niet echt legaal denk ik, en jij durft dat hier zo maar vertellen?
Als de buren hiermee toestemmen is dit geen probleem, word er draadloos gesurfd buiten medeweten van de buren, ja dan is dit wel een serieus probleempje als het ontdekt word.

Wil je toch graag surfen, eventjes naar bibliotheek stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik ook niet heel goed waarom je op de site van telenet je instellingen moet gaan aanpassen. Hoe ben je dan trouwens op de site van telenet geraakt als internetverbinding het niet doet??????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

1. Mijn buren weten dat ik op hun netwerk surf (ben dat eerst gaan vragen).

2. Ja, ik heb mijn modem al uitgezet en pc uitgezet en verder (reset).

3. De site van telenet was om te kijken hoe mijn pc moet ingesteld staan om op het internet te kunnen (kon dit bekijke dankzij mijn buren dus :-))

Ik denk dat ik morgen maar iemand proffesioneel laat langskomen om het in orde te maken, want blijkbaar lukt het zo niet...

Ollie_ke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje?

Welk Telenet pakket gebruik je?

Spijtig dat hierop geen antwoord gegeven werd :Lan of netwerkcard soms niet defect? En dit is heel eenvoudig te controleren door je PC eens mee te nemen bij de buren en daar je PC eens aan te sluiten op hun verbinding. Lukt het daar ook niet mag je er zeker van zijn dat er iets is met de LAN of Netwerkcard. 1 klein pinnetje beschadigd en je kan geen verbinding meer maken. Daarom zou ik eens graag weten of je LAN verbinding in het moederbord gebouwd is, of je een ingeplugde Lan card gebruikt. Bij een ingeplugde zou het ook wel eens kunnen zijn, door verplaatsen PC deze wel eens een heel klein beetje uit slot gekomen is, indien deze niet goed vastgeschroefd zat.

Begrijp ook niet heel goed waarom als je telenetklant bent moet gaan modeminstellingen verrichten. Bij ADSL is dit wel het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.