Ga naar inhoud

Samenstelling voor grafisch rekenwerk

MK250

Aanbevolen berichten

Om bij het begin te beginnen, je geeft zelf aan een iMac te overwegen.

Dit zou natuurlijk kunnen, het zijn mooie machines, als u gewent bent aan OSX dan is dat ook een drempel minder (maar buiten een iphone en pad bent udat niet geloof ik als ik het zo lees?).

Echter is een iMac net zoals een laptop dat ook is, ze zijn dun, moeten daarom minder energie verbruiken en zijn daardoor ook wat langzamer dan hun gelijkgeprijsde broertjes die je bijvoorbeeld zelf bouwt. De nieuwe 4k schermen van apple schijnen wel echt geweldig te zijn, maar gezien u geen grafisch ontwerper bent (maar 3d ontwerper) is de kleurweergave van minder belang (corrigeer mij aub als ik verkeerd ben hiermee).

Gezien de eisen en wensen zal dit een samenstelling worden die meerdere stappen zal gaan doorlopen.

Allereerst, u geeft aan de beste prijs prestatie te willen, dan zal ik toch een paar dingen wat duidelijker willen hebben voordat ik echt ga samenstellen.

Er vanuitgaand dat u een iMac een optie vind, wat is daar de voornaamste reden van? Het scherm, de resolutie, de vormgeving, iets anders?

Er zijn bijvoorbeeld vergelijkbare losse schermen te krijgen met een 4k resolutie, maar ik weet niet of dit gewenst is, en of dit fijn werkt met de applicaties die u gebruikt (ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wat ik hoorde is dat 3d tekenaars graag een grote verticale resolutie hebben en daarom vaak een vierkant in plaats van een rechthoekkig scherm hebben).

(in het eerste bericht geeft u aan een monitor te willen en verderop zegt u dat er al monitoren zijn, is dit vanwege een samenvoeging, want ik herinner me ook een ander topic hierover).

Enfin, de schermen even daargelaten, de behuizing komt dan, bij een imac zit dit natuurlijk allemaal in 1, bij een gewone pc is er behoorlijk wat keuze tussen formaat en plaatsing van de kast, is ruimte een probleem? U geeft aan geen gamekast te willen dus gaan we voor een chiquer model, kleurvoorkeur misschien? (zwart/wit?)

Qua videokaart is het duidelijk dat we eigelijk alle soorten kaarten kunnen gebruiken, maar dat ze specifiek de professionele lijn van zowel nvidia als amd vooruitschuiven. We kunnen goedkoper gaan en kiezen voor een gamekaart, we kunnen ook duur gaan en kiezen voor een professionele kaart. Een professionele kaart is natuurlijk beter geschikt voor dit werk, zou beter om moeten gaan met hele grote files etc etc, maar is het prijsverschil het waard? Zijn de tekeningen die u hier gaat maken ook echt van zakelijk belang?

Een paar andere kleine puntjes

*Is de wifi printer met het netwerk verbonden, of maakt elke pc direct verbinding met de wifi printer (met andere woorden, is wifi op de pc noodzakelijk)

*usb 3 poorten zijn uiteraard gewenst, is er een minimaal aantal gewenst in verband met andere randapparatuur?

*met Sonox bedoelt u misschien Sonos, of Sonnox?

Laten assembleren als u bij verschillende winkels koopt is zo goed als onmogelijk

Groet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mij nog nooit zo in hardware verdiept en heb dat ondertussen ook eens gedaan.

Om te beginnen bij jou begin van de mijne, Apple:

De imac heb ik uit mijn hoofd gezet. Dit omdat ik liever meer betaal voor goede specificaties dan een opgeruimde vormgeving.

Daarna de monitoren en videokaart. Ik gebruik nu twee 21 inch schermen en dat bevalt me prima. Verticale resolutie en kleurweergave zijn minder van belang. Dit komt omdat de kleur altijd verschilt met het bouwproduct. Met witte tegels zit altijd per productie een tint verschil.

Bij de videokaart is het belangrijk dat deze grote files aan kan.

De pc wordt thuis gebruik voor zowel zakelijk en prive doeleinden. De tekeningen zijn zakelijk. Dit omdat ik een bijbaantje bij een aannemer heb en semi-professioneel wielrenner ben. Dus kantoor tijden zijn lastig als ik gemiddeld 12u per week op de fiets zit.

De kleine puntjes:

Wifi - niet noodzakelijk, wel makkelijk

USB3.0 - 4 stuks lijkt me voldoende, 2 voor 2 achter.

Sonos was het juiste, ik verwarde het met schönox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als u verder nog tevreden bent over de huidige schermen dan kunnen we dat wellicht zo laten?

Misschien dat deze bij een volgende upgrade ronde dan eens aan de beurt zijn en we ons zo wat meer op de pc zelf kunnen richten.

Als een tip, wellicht is 2x24" wel een goede upgrade (full hd resolutie (1920*1080) of 1920*1200).

Ik ga mij nog even beraden over welke videokaart de beste zou kunnen zijn, tot nu toe heb ik dit (dit is dus zonder videokaart nog!)

winkelwagentje

Ik heb hier gekozen voor een 256GB ssd om windows en applicaties op te installeren, ik weet niet of dit voldoende is?

Daarnaast heb ik voor een 3TB schijf gekozen voor opslag, is dit genoeg?

(gezien het om zakelijke data gaat kan ik ook aanraden om voor een goede backupoplossing te zorgen! Ik weet niet of u daar nu al iets voor heeft?)

Zoals gezegd moet ik er nog een videokaart bij zoeken, maar ik ga mezelf nog even verder moeten beraden welke het beste gekozen kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.