Ga naar inhoud

map mijn dokumenten heb ik 3keer

Gast Chantal De Vos

Aanbevolen berichten

Gast Chantal De Vos

hallo even weet ik me geen uitweg meer daarom vraag ik om hulp bij het volgende probleem

ik heb 2 vaste schijven op de pc, de C:schijf en de E: schijf, op de c schijf staan mijn dokumenten map, maar die staat eveneens op de E: schijf, en nu had ik Cobian geinstaleerd om een back-up te maken en volgens het boekje moest ik de map mijn dokumenten verplaatsen naar de E schijf om bij crash van de c: schijf je dokumenten veilig te stellen , maar nu heb ik dus 3keer mijn dokumenten wanneer ik er eentje wil van wegdoen bvb degene die ik nu op de e schijf geplaats heb om mijn back-ups naar te doen, kan het niet meer (ik hoop dat ik me een beetje duidelijk maak) de mappen zijn beveiligd zelfs wanneer ik naar de opties ga en het alleen lezen vinkje wegdoe kan ik de map nog steeds niet verwijderen, als ik een bestand uit één van de mappen mijn dokumenten verwijder voor plaats te sparen, verdwijnt het ook uit de andere 2 mappen mijn dokumenten, is het normaal dat je op elke schijf steeds de map mijn dukumenten hebt, of is ze niet goed geinstaleerd, welk nut heeft het dan dat je een harde schijf bijplaats als de ruimte telkens gevuld word met dezelfde map weet iemand hier een antwoord op?

hartelijk dank bij voorbaat

groetjes Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Chantal

Zoals ik lees wil je de map mijn documenten verwijderen op de E: schijf, maar dat lukt je niet, omdat je geen toegang krijgt. Blijkbaar is hier iets verkeerd met delen en beveiliging. Wat ik echter niet begrijp, je schrijft dat als je een bestand in de map mijn documenten op de ene harde schijf verwijdert dit ook in de andere mappen mijn documenten verwijdert word. Mijn vermoeden is dan ook dat je wel maar degelijk 1 map mijn documenten op je PC staan hebt, maar dat je PC besmet is met een virus, waardoor schijfindelingen of mappen verkeerd weergegeven worden.

C: staat dus voor opstart schijf, E: voor tweede harde schijf, en D: zal dan waarschijnlijk voor CD/DVD station staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Chantal De Vos

inderdaad Swake zo is dat, ik voeg een print screen bij van deze computer

wat denk je dat ik eraan kan doen? als er nog iets aan te doen is, ik heb al enkele keren een log gestuurd en toch krijg ik als antwoord de pc is schoon, ik heb dit altijd gehad die dokumenten die overal te vinden zijn ook juist nadat ik de pc nieuw gekregen heb, de E : is de vorige schijf uit de oude pc, die ik er ook laten inplaatsen heb zo had ik een reserve schijf, het is zo Swake dat wanneer ik in de map mijn dokumenten op deze computer een bestand verdwijnt dit ook gebeurt op de E:schijf en nu ook in de submap mijn dokumenten die ik volgens Cobian moest maken om daarin de bac-ups te plaatsen

het is een moeielijk iets om uit te leggen, kan ik ergens zien of er een virus op zit?

nog een fijne avond Swake

groetjes Chantal

post-4409-1417703782,7558_thumb.jpg

post-4409-1417703783,0142_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een moeielijk iets om uit te leggen, kan ik ergens zien of er een virus op zit?

Nee hoor is zeker niet moeilijk om uit te leggen, het is soms moeilijk dat anderen je snappen.

Mijn vermoedens dus

PC besmet met één of ander virus waardoor je een vals beeld krijgt van je PC, ik zou mij toch een goed antiviruspakket of een volledig beveiligingspakket aanschaffen en installeren en daarmee eens grondig je PC scannen. Je zal wel eerst AVAST volledig van je PC moeten verwijderen.

Andere oorzaak, waarvan ik ook een topic beantwoord heb, namelijk stof. Zit je PC binnenin vol stof, kan dit ook zorgen voor valse contacten, dat dan ook een vals beeld van je PC weergeeft.

Ook een zeer belangrijk vraagje: Is de tweede harde schijf onlangs in je PC bijgeplaatst, en indien ja denk ik dan ook dat dit geen nieuwe zal geweest zijn, en misschien wel al eens besmet kon zijn met een virus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Chantal De Vos

de 2de harde schijf is inderdaad geen nieuwe,het was de schijf van mijn oude pc die ze in de pc winkel dan bij de nieuwe gestoken hebben het was ook van in het begin dat ik dat had die dokumenten in het dubbel zou misschien wel kunnen dat deze besmet was met een virus, ik heb onlangs een nieuw anti virus aangeschaft van wel 90 euro het is norton internet security ik zie nu dat het toch nog 2007 is, dat had ik geinstaleert maar had er veel problemen mee het moeide zich met alle programma's zoals fotochop en nog veel meer misschien niet goed ingesteld, dat weet ik niet had het zelf gedaan, misschien zou ik er dan goed aan doen om het terug te instaleren, ik had de raad gekregen om het te verwijderen en terug avast te instaleren dat heb ik dan maar gedaan, stof kan natuurlijk ook een oorzaak zijn maar alhoewel de laatste keer dat ze hem in de winkel open gedaan hebben zeiden ze zelfd dat er niet veel stof inzat, wat denk je dat ik het beste eerst zou doen alles openvijzen en eens goed stof afdoen? of de anti virus herinstaleren ik kan ook een ander anti virus instaleren maar ik heb al eens veel geld gegeven aan de norton internet security mijn man zal niet kontend zijn als ik nu weer een andere koop

heb je een voorstel?

zo kan het ook moeielijk verden met al die dokumenten overal ik word er zot van:viking:

alvast hartelijk dank voor je raad

groetjes Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Chantal

1. Zelf ben ik gebruiker van Norton Internet Security, en ben er heel tevreden over, wat ik hierbij allemaal zeer spijtig vind, niemand leert er jou goed met werken. Iemand leren met de auto rijden is makkelijk, maar iemand leren goed met de auto rijden, dat is een heel andere zaak, zo is het net met een PC.

Ik lees dat je de versie 2007 gebruikt. Je hoeft hem zeker niet te verwijderen. Nu goed lezen wat ik schrijf. AVAST is gratis , inderdaad is gratis om wat virus op te sporen en dat is ook ver alles. Wil je een complete versie van AVAST die heel je PC en systeem beveiligd, tja is het ook betalen hoor. Ik weet nu niet of jij jouw NIS 2007 geregistreerd hebt. Is deze geregistreerd dan ontvang je regelmatig de NIS updates tegen de recentste PC en internetgevaren. De updates kun je beschouwen als je abonnement bij NIS. Is je abonnement na 1 jaar verlopen bij NIS 2007 zul je dat moeten verlengen zodat je terug de nieuwste updates verkrijgt. Het heeft totaal geen zin om jaarlijks een nieuw NIS pakket gaan aan te kopen zoals velen denken. Dus registreren en jaarlijks abonnement verlengen. En dat is zo voor alle antivirus en beveiligingspaketten, Panda, Mcafee en noem maar op. En inderdaad zoals je het zegt je man zal zeker niet tevreden zijn, ik ook trouwens niet. Nu even mijn mening over dit alles. Ik neem niemand iets kwalijk als hij iets verkeerds doet. Doet iemand iets verkeerds is het daarom nog niet steeds zijn schuld, Iets verkeerds doen, kan ook gebeuren doordat het men jou niet geleerd heeft of niet goed geleerd heeft. Iedereen is in iets goed, en zo leren we dingen van elkaar.

Wat ik zou doen is het volgende. Lukt het niet, vraag dan aan iemand hulp die er wat van kent.

NIS 2007 volledig, maar dan ook totaal volledig verwijderen, Via configuratiescherm/software.

Achteraf ook de mappen en eventueel submappen Symantec en Norton internet security handmatig verwijderen.

NIS 2007 terug installeren en al de NIS 2007 instellingen juist instellen. Regelmatig updaten, instellen dat de PC wekelijks automatisch word gescand op een bepaalde dag, bepaald uur, en stel dit in, wanneer je heel zeker bent dat PC zal aanstaan. Bijv.: Pc staat op zondag bijna hele dag aan, stel dan zondag en een bepaald uur in, zodat die dag en uur PC automatisch gescand word.

P.S. en niet verlegen zijn om verdere hulp te vragen hoor. Wij zijn er om elkaar te helpen.

Groetjes

Swake

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo chantal.

als ik u was zou ik het volgende doen.

u gaat naar C:

maakt daar een map aan met de naam "backup totaal"

u plaats hier AL uw bestanden in van de hardeschijf "chantal2" en uit de map mijn documenten.

u moet niet de map mijn documenten zelf kopieren.. maar de bestanden uit die map! en die in nieuwe mappen plaatsen.

als u alle data van de schijf "chantal2" heeft gehaald dan kunt u deze eens formatteren.

dit houd in dat deze schijf helemaal word leeg gemaakt, zorg dus ook dat ALLES wat u wilt bewaren van die schijf is.

druk daarna met rechts op de hardeschijf "chantal2" en kies formatteren

vink dan aan "snelformatteren" en druk dan op start.

u krijgt een melding.. als u hier zeker van bent drukt u op OK en het formatteren begint.

als dit klaar is dan kunt u de documenten die u in de map "backup totaal" heeft gezet netjes gesorteerd terug plaatsen op de harde schijf.

kijk of uw map mijn documenten nu nog correct functioneert, zo ja.. kijk of er ergens nog een andere map is die zo heet en of deze hieraan is gekoppeld..

met vriendelijke groeten

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Yannick

Ik denk dat u het niet begrijpt

Er is wel maar degelijk 1 map mijn documenten. Laat het mij anders uitleggen

Er staat op tafel 1 zak met 10 appelen. Plots ziet chantal dat er 3 zakken met appelen op tafel staan. Chantal neemt 1 appel uit 1 zak, dus zitten er nog 9 in. Uit de andere 2 zakken is ook een appel weg zonder er eentje te hebben uitgenomen. Redenering. En is maar een voorbeeldje geen verwijten of beledigingen. Aan Chantal haar ogen of geheugen scheelt iets. Er staat maar werkelijk 1 zak appelen en chantal denkt werkelijk dat er 3 zakken staan. Net zo is het met haar PC, haar PC denkt dat er 3 mappen zijn, maar in werkelijkheid is er maar 1 map, en die oorzaak moet gezocht worden. Formateren is geen oplossing. 1 is het een virus dat zich in het geheugen van de harde schijf genesteld heeft, is dat na formateren niet vewijdert en chantal is haar andere gegevens kwijt + nog eens dat ze terug heel wat werk heeft met terug haar PC te installeren.En daar het hier gaat om documenten, ooit al eens van een macro virus gehoord?

In plaats van oplossingen te bieden, ga ik hier eens beginnen met vraagstukken.

Je formateerd een HD vanuit windows of toch met een windows versie. Wat gaat er geformateerd en niet geformatterd worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Chantal De Vos

beste yannick en Swake

sorry hoor dat ik zo lang wachtte om te antwoorden met die dagen gaat de pc wat minder open hé

Yannick ik had daar ook al aan gedacht om de tweede harde schijf te formateren eerst een nieuwe map aanmaken en alles uit mijn dokumenten daar naar kopiëren en dan de map mijn dokumenten gewoon niet meer gebruiken maar wat als het zoals Swake zegt een mackro virus is en zijn er dan geen bestanden besmet die erin staan en als ik ze nadien weer terug zet gaat het niet van hetzelfde zijn?

maar ik zal misschien toch beginnen met norton weer te instaleren ik had me geregistreerd is dat nu geen probleem wanneer ik na een jaar terug die versie plaats?

het is gelijk je zegt omdat ik er niet veel van ken dat ik de versie niet goed gebruik van norton dat geef ik toe, ik heb al een cursus photochop en premiere gevolgd maar had beter begonnen met het begin,het is nog niet te laat we beginnen een nieuw jaartje

alvast aan ieder een gezond en virusvrij 2009

groetjes Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Chantal

Ga een woordje uitleg geven, wat er eigelijk allemaal juist gebeurd is met je PC, zo hebben andere lezers er ook wat aan.

de 2de harde schijf is inderdaad geen nieuwe,het was de schijf van mijn oude pc

Deze schijf was in je oude PC de Master (boot) schijf, eenvoudig uit gelegd de schijf waarop al je systeemgegevens zijn of waren opgeslagen. Die schijf bevat de bootsector omdat het je schijf is die al de gegevens bevat hoe je PC moet opgestart worden. Als in de bootsector van deze schijf zich reeds een virus genesteld heeft zit je dus reeds met een probleem. Nu heb je deze schijf als tweede harde schijf gebruikt, maar dat virus zit nog genesteld in de bootsector. Op zichzelf om je PC op te starten is dat geen probleem, ze word niet meer gebruikt om je PC op te starten. Anderzijds is het virus nog actief en gaat zich terug verspreiden, en zal zich ook naar je nieuwe schijf verspreiden waar het besturingssysteem is geïnstalleerd. Je kan dit zowat vergelijken met het griepvirus. Het breekt uit aan de hele andere kant van de wereld, maar het verspreid zich en het raakt dus ook tot hier bij ons.Een voorbeeldje om te verduidelijken. Het griepvirus is uitgebroken. Wat zegt de medische wereld, laat je inenten om te voorkomen dat je ook besmet raakt. De ene laat zich inenten, de andere zal zeggen, waar is dat voor nodig, ik kan niet ziek worden, maar opeens zijn ze dan ook besmet. Gaat bij de dokter, krijgt medicijnen, maar ze helpen niet echt, wat doet die persoon, eens een andere dokter raadplegen, terug andere medicijnen die ook niet veel helpen, terug naar een andere dokter. Zo kan je maar van de ene dokter naar andere dokter blijven lopen. Net zo is het met een PC. De ene zegt, ik neem mijn voorzorgen, ik laat mijn PC inenten, dus een virusscanner installeren. De andere zegt, ik een virus op mijn PC krijgen, maak dat de kinderen wijs, zal mij nooit gebeuren. En op een dag, ja hun PC is ook besmet, installeren virusscanner, het virus raakt niet verwijdert, antivirus verwijderen en andere installeren, helpt nog niet, terug een andere antivirus installeren en zo blijven we maar verder doen.Voorkomen is dus beter dan genezen. Het griepvirus kan voor sommige fataal zijn en kunnen ervan overlijden, ook je PC loopt dit risico. Wat nu jouw Norton 2007 betreft, je hebt die geregistreerd. Kan geen kwaad dan. Wat er wel kan gebeuren is als je abonnement reeds verlopen is , je een melding zal krijgen van Norton. Abonnement verlopen, om terug updates te ontvangen zal gevraagd worden om je abonnement te verlengen. Je hoeft daarom zeker geen nieuwe versie te gaan kopen, wat velen denken en gaan doen.

Al de opties die NORTON bied in hun pakket, goed instellen, je PC een paar maal 3-4 maal goed scannen. Word bij de tweede scan gezegd, geen virussen gevonden, voor alle zekerheid nog een derde scan verrichten, en dan regelmatig wekelijks scannen en regelmatig de updates installeren en op die wijze zal je PC gezond blijven.

Nu wat formateren betreft als je PC besmet is met een virus. Als je jouw HD gaat formateren vanuit WINDOWS XP of met een WINDOWS XP cd-rom gaat dit jouw probleem niet oplossen. WINDOWS formateerd de bootsector niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.