Ga naar inhoud

map mijn dokumenten heb ik 3keer

Gast Chantal De Vos

Aanbevolen berichten

Gast Chantal De Vos

Dag Swake

ik heb via zoeken regedit gezocht naar mappen van "nis" er is niets meer gevonden ik verwijder ik beter avast home edition eerst of zou ik voor de zekerheid eerst daarbij nis instaleren?

en dan avast verwijderen

bij de instalatie van nis moet er iets ingesteld worden om te scannen voor die bootsector of doet hij dat zowieso

fijne zondag Swake

groetjes Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo chantal, een fijne zondag zou ik zeggen

Je doet net hetzelfde met AVAST wat je met NIS gedaan hebt, anders ga je problemen en foutmeldingen krijgen om NIS te installeren.Dus alles wat je nog terugvind van AVAST verwijderen, desnoods handmatig.

Ga je NIS installeren, sluit dan alle programma's.Dus beneden in de werkbalk, rechtsklikken op de icoontjes en afsluiten, sluiten of exit gebruiken. Er mag geen enkel programmatje actief zijn. Indien nodig ook je firewall tijdelijk uitschakelen. Trouwens je XP firewall zal niet meer nodig zijn, daar NIS zijn eigen firewall heeft.

Sucses gewenst en laat maar iets horen als het gelukt is, maar ook als er nog probleempjes opduiken.

bij de instalatie van nis moet er iets ingesteld worden om te scannen voor die bootsector of doet hij dat zowieso

Bij de installatie doet ie dat automatisch, aan jou de keuze dan, want er word gevraagd, scan voortzetten of om sneller te installeren, scan verrichten na installatie, kies maar voor scan voortzetten, installatie duurt een paar minuutjes langer, maar beter langzaam en goed, dan snel en niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Chantal De Vos

Swake norton is geinstalleerd ik heb 3keer gescand de eerste keer is er wel wat gevonden, ik zend een print screen mee daarover

ik heb gekeken om het abonnement te verlengen het zou 60.74 euro kosten denk je dat dit zo normaal is voor een abonnementsverlenging? dan zal ik het doen, mijn pc start nu wel veel trager op ,maar als het alles is geeft het niet, beter iets trager en goed

wat kan ik nu doen? zou je denken dat dit het virus was dat valse beeld weergaf

zal nu eens proberen wanneer ik uit één map dokumenten iets verwijder, het ook in de ander mappen verdwijnt

groetjes Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u Chantal, heb het gezien

Zoals je heel duidelijk ziet was je PC besmet met een ernstig virus (hoog risico). Het was een hackingtooltje, wat wil zeggen dat je via één of ander bestandje, afbeelding, document of iets dergelijks een virus hebt binnengehaald waardoor je PC kon gehackt worden. Norton heeft het kunnen verwijderen, dus is het geen recent virus. AVG zou het misschien ook gevonden hebben, maar zou AVG het volledig kunnen verwijderen hebben. Ja misschien wel als je hun PROF versie zou aankopen.

Advies is nu. Regelmatig updaten, regelmatig scannen. Haal je een bestandje binnen, onmiddelijk scannen enz....

Voor de gebruikers van free e-mail zoals hotmail, yahoo, live, msn enz..... bestanden binnenhalen, onmiddelijk scannen zou ik zeggen. Hier het voorbeeld van Chantal. Gebruikt ze Outlook of outlook express als e-mail programma zal norton de berichten scannen bij ontvangen of verzenden, wat bij hotmail en dergelijke het geval niet is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Chantal De Vos

ik heb uit één van de map mijn dokumenten een bestand verwijdert en het is spijtig genoeg ook uit de andere mappen verdwenen maar niet uit de map die ik zelf aangemaakt heb om een back-up te maken dus dat is al iets, kan ik nog iets proberen Swake of laat ik het zo,

Het zal dan toch geen macro virus zijn dacht ik, ben toch blij dat het hack bestand verwijdert is wat ik ook wou vragen als ik norton open staat links nu repareren, wanneer moet ik daar op klikken voor of na de scan of helemaal niet ,

iemand heeft me gezegd dat norton veel emails tegenhoud die helemaal niets gevaarlijks bevatten, word je verwittigd wanneer een mail tegen gehouden word

ik zal zeker wel een bericht krijgen als ze mijn verlengings bedrag ontvangen heb en die updates ontvangen of kan ik beter elke dag eens proberen?

aan de instellingen heb ik niets verandert omdat ik niet weet wat te veranderen moet ik nog op iets letten

verder zou ik je toch nog een keer willen bedanken voor het geduld met mijn lastige vragen Swake

groetjes Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Chantal

Antwoorden op uw vraagjes

Ik zou het volgende doen

1. Eens je een defintieve map hebt voor je documenten, de andere verwijderen.

2. Norton houd inderdaad veel tegen, maar men heeft jou verkeerd ingelicht. Norton houd heel veel spam berichten tegen, wat wil zeggen, dat heel wat berichten van onbekenden in je e-mail in de map ongewenste berichten terechtkomt. Nu kun jij dat zelf in je e-mail programma wel aanpassen of dat de afzender ongewenst is of niet. Pas jij de afzender als NIET ongewenst aan, zullen in de toekomst e-mail eenvoudig in je inbox terecht komen.

Wat de instellingen betreft, zal ik zelf eens screenshots plaatsen, kun je zien welke instellingen je allemaal moet aanpassen.

Repareren moet je klikken het best na de volledige scan. Je kan ook instellen automatisch repareren, maar is afgeraden. Er word automatisch gerepareerd, maar bij automatisch repareren geeft Norton geen melding wat er gerepareerd werd. Bij niet automatisch geeft ie de melding wat er moet gerapareerd worden. En 9 op 10 maal zal het hier dikwijls gaan om cookies te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.