Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste

Ik heb mij een nieuw ssd schijfje gekocht van 120 gb kingstone

Ik wil er nu een nieuwe windows 7 op zetten

Ik heb met een boot cd een primaire partitie gemaakt in ntfs moet ik nog ergens op letten voor ik begin

met installeren dit is de eerste keer dat ik ssd schijfje gebruik alle tips zijn welkom

mvg thermos

Geplaatst:

Ok bedankt voor de hulp het is mij gelukt en is duidelijk veel sneller

nog 1 vraagje mag je een ssd schijf dikwijls formateren en nieuwe partities maken kan dat kwaad

ik test nog al veel uit daarom deze vraag

mvg thermos

Geplaatst:

Het is niet de bedoeling om SSD opnieuw en veel te formateren.

Net als gewone harddisk is het zo: hoe meer je opnieuw formatteert hoe minder goed het zal werken.

Maar SSD werkt wel anders en om te kunnen formateren moet het getrimd worden en dat betekend dat data dat verwijdert wordt door iets anders moet ingevuld worden en dat is wat bij formateren gebeurd.

Doch hoe de nieuwe data (Windows installeren) opnieuw wordt geplaatst is mij niet bekend.

Wordt er nieuwe vrije geheugen gebruikt of ook bestaande getrimde geheugen?

Dat bepaald ook de snelheid van Windows opstarten.

Voor gewone data maak dat niks uit.

Persoonlijk vind ik zo min mogelijk formateren de beste oplossing tenzij echt niet anders kan.

Geplaatst:

SSD schijven worden meestal enkel gebruikt om het besturingssysteem op te zetten en de programma's te installeren omdat ze dan veel sneller opstarten.

Het is niet de bedoeling dat deze schijf nadien nog geformatteerd of gepartitioneerd wordt.

Defragmenteren van een SSD schijf is ook niet aan te raden.

Meestal is er dan nog een 2de klassieke harde schijf aanwezig voor de data.

De klassieke schijf kan je wel partitioneren en formatteren naar behoefte.

Geplaatst:

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.