Ga naar inhoud

Foutmelding na het opstarten van mijn laptop.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag mensen met kennis over de apparatuur waar ik dagelijks gebruik van maak.

Ik haal zojuist mijn laptop (Sony Vaio PCG-7182M) uit zijn sluimerstand. en  mijn bureaublad is helemaal leeg. Alleen mijn prullebak staat er nog.
Het ziet er naar uit dat hij in veilige modus is gestart (de ouderwetse grijze balk is er en er missen een hoop iconen bij Start)

En hij geeft de volgende foutmelding:
C:Windows\system32\config\systemprofile\desktop verwijst naar een locatie die niet toegankelijk is. De locatie kan een harde schijf op deze computer of in het netwerk zijn. Controleer of de schijf is geplaatst, of u verbinding met het netwerk of internet hebt en probeer het daarna opnieuw. Als u ook dan niets kunt vinden, is de informatie mogelijk verplaatst of verwijderd.

Ik heb intussen mijn computer 2x opnieuw opgestart, Maar dat mocht niet baten.
Ook heb ik dit probleem proberen te googlen maar ik moet eerlijk toegeven dat de oplossingen die worden gegeven in verschillende fora mij te cryptisch zijn.

Is er iemand die mij kan helpen?

Ik beloof taart voor mijn computernerdheld!

Liefs Zoe

Geplaatst:

Heb je geen recovery disk?
Kun je wel in de bios, want daar moet je waarschijnlijk opgeven dat hij van USB moet opstarten?

Het hangt een beetje van je laptop af hoe je moet opstarten. Mijn Asus moet ik opstarten met F2 ingedrukt. Zo kom ik dan in de bios en kan kiezen waarvandaan hij moet booten.

Geplaatst: (aangepast)

Het lukt me wel om in mijn BIOS menu te komen, maar als ik daar naar Boot toe ga krijg ik geen optie om 'm vervolgens met een usb stick te openen.
Dit is wat ik zie:

XTBod4q.jpg

Ook heb ik 'm via External Device Boot proberen te starten maar dat mocht niet baten.

Heb ook geprobeerd om hitman pro te downloaden op mn laptop, maar hij kan niets downloaden, op het internet gaan kan ik wel. Maar zodra ik iets wil opslaan doet hij niets.

aangepast door Zoeschaap
Geplaatst: (aangepast)

Op de bovenste regel zie ik staan dat external boot device is gedisabled? Ik neem echter aan dat je die geenabled had toen je probeerde te booten. Anders lukt het idd. niet. Ik zou ook die external even op nummer 1 zetten.

Probeer eens een of andere hersteldisk (van een kennis). Elke disk is als test goed om te proberen als hij maar bootable is.

In het uiterste geval zul je terug moeten naar je fabrieksinstellingen (bij mij F9 dacht ik). Dan ben je wel al je data kwijt.
Om dat te verhinderen zou ik dan weer eerst iemand de hd laten verwijderen en de data er op een andere computer af laten halen.

Zelf gebruik ik daarvoor een handige kabel (Conrad USB 3.0 IDE&SATA converter-kabel van € 30)

Het zou ook kunnen zijn dat malware alles blokkeert.

In dat geval zul je de hulp van de malware experts op deze site in moeten roepen.

aangepast door Veng
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.