Ga naar inhoud

Asus laptop lopt steeds vast


Niek

Aanbevolen berichten

Ik heb een Asus laptop N73SV uit 2011  daar stond oorspronkelijk Window 7 op dat werkte niet echt lekker op deze laptop . en dacht ik , ik  zet er Window 8 pro op om de problemen op te lossen dit was in het begin helemaal perfect , starte lekker snel op draaide ook soepel ,maar na verloop van tijd liep de laptop regelmatig vast . met heel vaak de fout van een Intel family USB enhanced host controller 1C26 , de laatste tijd ook de fout met USB host controller maar dan de 1C2D , ook zie ik in de betrouwbaarheids controle dat Host proces voor Window sevice  niet meer werkt , Ik heb ook het sterke vermoeden dat het probleem komt als Window automatisch onderhoud heeft gedaan ik heb deze inmiddels uitgezet, ik  heb Asus al om een oplossing gevraagd maar die zegt dat ik gewoon Window 7 erop terug moet zetten dan kunnen ze me verder helpen , en op het Window community forum word ik ook al niet wijzer dus is mijn vraag is er iemand die mij in de goede richting kan helpen om het probleem op te lossen ???

Of kan mijn Asus gewoon niet op Window 8.1 PRO draaien en zal ik echt terug moeten naar Window 7 ?

Zie ook de foto's van voor een crash misschien zien jullie hier iets in wat het probleem veroorzaakt 

 

groeten Niek

post-29545-0-44620900-1423257723_thumb.j

post-29545-0-50764200-1423257734_thumb.j

post-29545-0-44308600-1423257742_thumb.j

post-29545-0-01376500-1423257754_thumb.j

post-29545-0-00641000-1423257762_thumb.j

post-29545-0-33304400-1423257779_thumb.j

post-29545-0-97388800-1423257790_thumb.j

post-29545-0-43020400-1423257813_thumb.j

post-29545-0-32441800-1423257848_thumb.j

post-29545-0-80395900-1423257857_thumb.j

post-29545-0-50638200-1423257873_thumb.j

post-29545-0-60164400-1423257885_thumb.j

post-29545-0-45350900-1423257899_thumb.j

post-29545-0-33649000-1423257911_thumb.j

post-29545-0-62158700-1423257928_thumb.j

post-29545-0-44691200-1423257941_thumb.j

post-29545-0-42105000-1423257953_thumb.j

post-29545-0-84944000-1423257961_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

hierbij stuur ik de gevraagde Speccy link tenminste als het lukt hoor ik doe zoals voorgeschreven 

 

ik krijg het toch niet voor elkaar zo te zien ik stuur ze dan maar in tekst documenten ik hoop dat je hier iets mee kan 

 

groeten Nico

 

 

NIEKPC.txt 3.txt

 

PC Helpforum moderator bericht:
bijlages verwijderd wegens dubbel en serienummer verwijderd uit logje
aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

De installatie van Windows 8.1 is uitgevoerd op 31/08/2014. Sinds wanneer heb je die problemen?

 

Heb je ook hardware drivers geïnstalleerd na de Windows installatie? Zo ja, waar heb je die vandaan?

Gebruik je daar Driver booster voor?

 

Ook Is je antivirusprogramma uitgeschakeld ( Kaspersky) is daar een bepaalde reden voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit was mijn laatste installatie ik heb deze n.l. al vier keer gedaan om zo het probleem te tackelen maar dit hielp helaas dus ook niet ,maar de problemen kwamen na een maand of zo maar dit weet ik niet echt exact meer helaas ,  verder heb ik ook nieuwe drivers geïnstalleerd via Winzip driver updater en handmatig via apparaat beheer zo heb ik al regelmatig de oude en dan de nieuwe weer geïnstalleerd maar ook hielp dit ook weer niet , wat betreft Kaspersky dat klopt die stond vanmiddag inderdaad uit ik kreeg die melding via onderhoud centrum (  Kaspersky gaf zelf wel aan actief te staan zeer vreemd maar goed )  maar via opnieuw starten was die ook weer actief dus dat was echt eenmalig vanmiddag 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je laptop in de eerste maand nog correct gewerkt heeft zou je een herstelpunt kunnen terug plaatsen indien nog aanwezig, hoe je dat moet doen lees je hier. (klik erop)

 

Software zoals Winzip driver Update, driver booster, ....., kan je beter niet gebruiken.

Indien er na installatie van het besturingssysteem en de correcte drivers voor hardware geen problemen opduiken hoef je ook GEEN updates voor drivers te installeren.

 

Het best ga je gewoon naar de website van de fabrikant en zoek je daar naar de correcte drivers.

Voor jouw laptop zijn geen drivers aanwezig voor gebruik in Windows 8.1 maar vaak zijn de drivers voor Windows 7 ook geschikt.

Eerst installeer je de chipsetdriver dan die voor videokaart.

 

http://www.asus.com/nl/Notebooks_Ultrabooks/N73SV/HelpDesk_Download/

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik wil even laten weten dit ik inmiddels voor volgens mij  de vijfde keer opnieuw window 8 Pro heb geïnstalleerd ,  schijf C helemaal geformatteerd en dus alles opnieuw met minstens 300 updates ,  wat een ellende ,   maar goed ik wist het ook niet meer en ik niet alleen denk ,  nu  is hij evengoed toch nog twee keer vast gelopen vorige week , dus blijft als enigste over als dit zo blijft en ik het zat word gewoon de grijze bak in denk de beste oplossing en gewoon een laptop van een goed merk halen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat was de exacte reden waarom je van Windows 7 naar Windows 8 overgeschakeld bent, want Windows 7 is een zeer goed werkend besturingssysteem.

 

Je zou indien de herstelpartitie nog aanwezig is of je beschikt over de recovery schijfjes de laptop terug zetten naar fabrieksinstellingen, dus de dag van aankoop.

 

Bovendien is Asus wel een goed merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik  zou alle exacte redenen niet meer weten maar weet wel dat  bij mij de Window 7 op diverse punten niet goed werkte zeer traag opstarten en nog een aantal problemen .maar die weet ik eigenlijk niet meer , maar natuurlijk zonder het probleem waar ik nu mee zit ben ik uitermate tevreden met de Window 8 ,      ik heb nu trouwens het automatisch dagelijks onderhoud van Window uit gezet en ik kijk nu of het probleem minder of helemaal verdwijnt wie weet he ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.