Ga naar inhoud

kaart asus geforce gtx 650 ti probleem


pipo

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een zwaardere grafische kaart gekocht namelijk de asus geforce gtx 650 ti.

Daar zat een cd rom bij met de drivers maar de driver kunnen de kaart niet vinden.

Alsook heb ik al op het internet gaan kijken bij nivada en asus zelf ook die drivers zijn zelfde als op de cd rom en vinden de kaart niet.

Heb de kaart al terug uit gedaan en terug gestoken en helpt niet.

Iemand een idee wat ik nog kan doen?

De kaart werkt wel want de koel molentjes werken en rood lampje op de kaart zelf brand ook.

 

Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Pipo,

 

Voer even de onderstaande zaken uit,

 

Ga naar Apparaatbeheer en klik met de rechtermuisknop op uw videokaart onder het tablad Beeldschermadapters en kies voor Eigenschappen. Ga nu naar het tablad Stuurprogramma en kies voor Stuurprogramma bijwerken en geef ook even de stuurprogrammaversie door (staat in hetzelfde tablad weergegeven).

 

Download en installeer nu Speccy

 

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook Speccy herkent de GTX650 Ti niet.  De reden waarom is volgens mij niet zo ver te zoeken; je systeem is sterk verouderd. Mocht ik van jou geweest zijn, had ik gelijk een nieuw moederbord en een nieuwe processor gestoken. Ik denk dat het moederbord de kaart gewoonweg niet ondersteunt. Om wille van het feit dat uw moederbord (onder andere) enkel DDR2 RAM geheugen ondersteunt en uw processor enkel L1 cache bezit, wat er op wijst dat deze heel erg verouderd is in verhouding met de GTX 650ti, zal je sowieso een bottle neck creëeren op de prestaties van de videokaart. ( = Onderdrukte prestaties van de kaart door te sterk verouderde hardware die deze kaart moeten ondersteunen). 

 

Wel heeft uw moederbord ook een PCI-e x16 bus. Heeft u reeds geprobeerd om de videokaart in deze bus te installeren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kaart past in de pc juist de driver gaan niet omdat er blijkbaar een extra voeding naar de kaart moet en die heb ik niet.

Ja ik zit momenteel zonder werk dus kan me geen duur spullen aanschaffen en een goed moederbord en processor kost al wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

De kaart past in de pc juist de driver gaan niet omdat er blijkbaar een extra voeding naar de kaart moet en die heb ik niet.

 

Normaal wordt de kaart gevoed via het PCI-e slot zelf, maar uw moederbord zal dat waarschijnlijk niet (voldoende) ondersteunen. Je kan ook voor een AMD moederbord en processor kiezen wat in een duidelijk minder dure prijscategorie valt maar op vlak van prestaties niet echt onderdoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja momenteel steekt er een xfx r7 240 in maar wil beetje verzwaren om te gamen vandaar dat ik die andere kaart had ekocht maar die andere heeft extra voeding nodig en dat heeft mijn voeding niet.

moederbord is dat met processor bij of apart als je dat nieuw koopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.