Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Welkom op PC-Helpforum Diggler.

Ik heb voor jouw probleem een nieuw topic aangemaakt.

Zo blijft het voor iedereen overzichtelijk en gebeuren er geen vergissingen.

Ter informatie: afgesplits van Weer gadget in W7

We gaan ook bij jouw een malware controel uitvoeren om zeker te zijn dat malware niet de oorzaak is van het probleem.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Geplaatst:

De gadgets zijn bewust, omwille van veiligheidslekken, via Windows Update uitgeschakeld ... dit is dus voor je eigen veiligheid:

Microsoft has DISABLED the weather and currency gadgets via a recent Security Update, due to concerns over the vulnerability associated with these gadgets running on your computer. You can read more about it here: http://support.microsoft.com/kb/2719662 . Adjusting your computer's settings and all these other "suggestions" people are making, will NOT work. The function has been REMOVED from the operating system. It has also been removed from the Windows 8 operating system. There are "theorists" that either agree that there is a security issue within the gadgets or Microsoft just does not want to support gadgets (usually third party software) and thus, has disabled them in Windows 7 and eliminated them in Windows 8.

Bron: Microsoft Community.

Geplaatst:

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

• 2 weken later...
Geplaatst:

De gadgets zijn bewust, omwille van veiligheidslekken, via Windows Update uitgeschakeld ... dit is dus voor je eigen veiligheid:

Als je toch het weer gadget herstelt volgens de procedure van Calvus, is dit volledig op eigen risico.

PC-helpforum is in geen geval aansprakelijk voor besmettingen die opduiken na het herstellen van de gadget.

Geplaatst:

Ik heb zelf gebruikservaring met de methode van Calvus en kan iedereen geruststellen dat er met de methode op zich helemaal niets mis is en wel in tegendeel.

Het feit dat Microsoft de Sidebar als onvoldoende veilig beschouwd, is voor mij een totaal andere kwestie. Overigens, in de praktijk maken ze dat niet hard.

Topicstarter had er blijkbaar een probleem mee dat het Weer Gadget niet meer werkte. De andere Gadgets blijkbaar wel. Het is toch niet enkel het Weer Gadget waar zich een beveiligingsprobleem bij stelt dacht ik zo.

Kan iemand me verklaren waarom op de meeste Win Vista en Win 7 pc's de Sidebar nog steeds feilloos werkt? Waarom is M$ dan niet rechtlijnig en verwijderen ze niet per definitie op al hun systemen de VOLLEDIGE sidebar?

Geplaatst:

Ik heb zelf gebruikservaring met de methode van Calvus en kan iedereen geruststellen dat er met de methode op zich helemaal niets mis is en wel in tegendeel.

De methode op zich zal wel OK zijn en dat betwist ik ook niet maar de eventuele gevolgen van een onveilge gadget komen volledig voor rekening van de gebruiker.

Het feit dat Microsoft de Sidebar als onvoldoende veilig beschouwd, is voor mij een totaal andere kwestie. Overigens, in de praktijk maken ze dat niet hard.

Best mogelijk, MS stuurt wel meer kwakkels de wereld in.

Waarom is M$ dan niet rechtlijnig en verwijderen ze niet per definitie op al hun systemen de VOLLEDIGE sidebar?

Dat zal je aan hen zelf moeten vragen.

Ik denk dat we hier wel kunnen afsluiten.

Diggler vroeg een manier om het weer gadget opnieuw te activeren.

Die heeft hij gekregen van Calvus.

Of hij dit gadget nu al dan niet opnieuw activeert, is zijn eigen keuze.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.