Ga naar inhoud

bsods


Gast sander2304

Aanbevolen berichten

Gast sander2304
Geplaatst:

Beste

Ik heb een half jaar geleden een Acer aspire v3-772g (gamelaptop) gekocht,

Sinds kort heb ik vaak last van bsod, heb hier dit topic al eens bekeken http://www.pc-helpforum.be/f389/bsod-problemen-met-drivers-71925/ en heb al het volgende al gendaan :

hier mijn systeeminfo:

http://speccy.piriform.com/results/IdlQOZDgOyIrE2zwG5k2V2I

hier mijn dumpfile in bijlage;

ik hoop dat je mij hiermee kunt verder helpen.

alvast bedankt

mvg sander

dumpfile.txt

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Enkele van de crashes (DRIVER_OVERRAN_STACK_BUFFER) werden waarschijnlijk veroorzaakt door een poging je systeem te hacken.

Daarom gaan we een malwarecontrole doen.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

{EE932B49-D5C0-4D19-A3DA-CE0849258DE6};c
{3EF5086B-5478-4598-A054-786C45D75692};c
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{EE932B49-D5C0-4D19-A3DA-CE0849258DE6}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{EE932B49-D5C0-4D19-A3DA-CE0849258DE6}];r64
chromelook; 
firefoxlook; 
emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan

  • Installed Programs

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Start 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
     
    [HKEY_USERS\S-1-5-21-973614633-2271649423-588968297-1002\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "Pokki"=-;r
    [HKEY_USERS\S-1-5-21-973614633-2271649423-588968297-1002\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce];r
    "Application Restart #3"=-;r
    "Application Restart #1"=-;r
    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "Pokki"=-;r
    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce];r
    "Application Restart #3"=-;r
    "Application Restart #1"=-;r
    autoclean;
    


  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Geplaatst:

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Geplaatst:

Dit ziet er al goed uit.

Nog een laatste controle.

Download Malwarebytes Anti-Malware 2.0 bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Start MBAM.
  • Klik bovenin het scherm op Scan.
  • Kies vervolgens de Aangepaste scan en klik op Scan nu.
  • Plaats vervolgens een vinkje bij de optie "Scannen naar rootkits".
  • Controleer of zowel bij "Potentieel Ongewenst Programma (POP)" als bij "Ongewenste Wijzigingen (PUM)" de optie "Behandel detecties als Malware" staat ingesteld. Is dat niet het geval, pas dit dan aan.
  • Selecteer in het rechter venster alle aanwezige harde schijven en partities.
  • Klik vervolgens op de knop Start scan om de Aangepaste scan uit te voeren.
  • Vóór het scannen wordt er automatisch gecontroleerd of er updates van de virusdefinities beschikbaar zijn. Indien er een update beschikbaar is, moet je deze eerst installeren via "Nu bijwerken".
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijg je hier een overzicht van. Selecteer deze en plaats ze allemaal in Quarantaine.
  • Indien gevraagd wordt om de computer opnieuw op te starten, klik je op JA.
  • Na herstarten van de PC open je MBAM opnieuw.
  • Klik bovenaan in het menu op Historie.
  • Kies vervolgens voor de optie "programmalogboeken" en selecteer het Scanlogboek dat je wil exporteren. Kies voor de meest recente scan die je hebt uitgevoerd (zie datum en uur).
  • Vink het Scanlogboek aan en klik op de knop Bekijk.
  • In een nieuw venster zal je de resultaten van deze scan zien.
  • Nu kan je kiezen voor het exporteren van deze gegevens of voor het opslaan op je klembord.
  • Ofwel kies je onderaan voor "Exporteer" om het gedetailleerde logboek te exporteren als tekstbestand. Geef het tekstbestand een naam, bvb. "MBAM Scanlog", kies de optie tekstbestand (*.txt) en sla dit bestand op een door jou gekozen locatie op. Doe je dit niet dan wordt dit bestand standaard op je bureaublad opgeslagen.

532aab157609a-MBAM-Scan.png

  • Ofwel kan je het bestand selecteren via "Kopieer naar Klembord", zodat de inhoud van het log beschikbaar is op je klembord en je het in een volgende post kan plakken.

Malwarebytes' Anti-Malware logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand wat je zojuist hebt opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kan je tevens terugvinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
    of
  • Plak de inhoud van dit logbestand in het volgende bericht.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.