Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem.

Wanneer ik mijn. Laptop opstart en inlog krijg ik zwart beeld en alleen me muis is zichtbaar.

Ctrl alt del werkt wel en ik kan met de muis bewegen.

Als ik hem in veilig modus opstart dan zie ik gewoon me taalbalk en pictogrammen

Dus mijn vraag is ; zouden jullie me kunnen helpen om mijn laptop in normale modus te starten

Ik ben iemand die van computer weinig afweet

Geplaatst:

Dag Mk288,

Welkom op PC Helpforum !  ;)

Als ik hem in veilig modus opstart dan zie ik gewoon me taalbalk en pictogrammen

Ik neem aan dat in Veilige Modus opstarten dus wel mogelijk is. Voer als eerste het onderstaande eens uit. Je kan hiervoor ook opstarten in Veilige Modus (opdrachtprompt) indien mogelijk.

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Geplaatst:

Als ik me laptop op zwart beeld laat staan en na een tijdje weer op pak (geen idee hoeveel minuten we verstreken)

Dan zie ik gewoonlijk mijn bureaublad zou je me hierbij kunnen helpen

Geplaatst:

Ik heb de zaken van bericht #1 uitgevoerd en geeft "er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden" aan.

Nu heb ik ontdekt dat als ik me pc in normale modus opstart dat ik zwart beeld heb met alleen de muis en als ik hem een tijdje daar op laat staan en helemaal niet aanraak dan gaat die na een tijdje naar de slaapmodus als ik hem vanuit de slaapmodus opstart kan ik gewoon normaal te werk gaan.

Geplaatst:

Voer het onderstaande even uit in normale modus indien mogelijk. 

Test je harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Geplaatst:

Misschien is een malware besmetting wel de oorzaak van het probleem.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Geplaatst:

Heren,

sorry dat ik gister geen reactie kon geven ivm werktijden.

Na vele malen zoeken op internet heb ik het volgende gedaan

wanneer ik inlog en zwart beeld te zien krijg heb ik vervolgens ctrl + alt + delete gedrukt en heb ik bij proccesen Explorer.exe beëindigen gedrukt en dit opnieuw opgestart via "nieuwe taak" en kreeg ik direct mijn bureaublad met pictogrammen te zien  :xd:

is er hier een mogelijke oplossing voor ?? 

nog bedankt voor jullie tijd en uitleg, helaas is de probleem nog niet verholpen :mellow:

Geplaatst:

Misschien is een malware besmetting wel de oorzaak van het probleem.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Kan je het RSIT logje maken en plaatsen zoals ik vroeg in mijn vorig bericht?

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.