Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

:ciao::ciao:Hallo ik ben nieuw hier

kan iemand me AUB helpen

ik had een oudere laptop gekregen en wou hem helemaal terug in orde zetten

maar toen ik de biossetup uitvoerde :stupid::stupid:(met de officele van de acer site) kreeg ik achteraf alleen nog een zwart scherm Biosupdate,(afgehaald op site van ACER)

na de WinPhlash for Windows begon de miserie

Na het opstarten krijg ik 1 lange beep & 2 korte beeps te horen

daarna hoor je de ventilators draaien

zwart scherm & verder geen reacties meer

Het gaat hier om een Acer Aspire 1670(laptop)

maar ik had de volledige schijf al geformatteerd

dus geen fabrieksinstellingen meer

dank bij voorbaat

misschien weet iemand de biosbatterij zitten

Geplaatst:

Beset lankar,

welkom op Pc Helpforum.

Bios updates moet je heel voorzichtig doen en houd heel wat risico's in. De kans dat je een foutje maakt is reeël en is dus ook bij u gebeurt.

Het zal helemaal niks uithalen of je het batterijtje er gaat uithalen.

Gelukkig ben je niet de eerste met dit probleem op dit model:

Wrong BIOS installed on Acer Aspire 1670 - Notebook Forums and Laptop Discussion

De opties zijn heel beperkt:

- er bestaat een Fail Save mode die je toelaat om de bios te herladen, wanneer deze niet kan herladen worden. Dit vereist wel een diskettestation en uiteraard de correcte biosupdate. Heeft uw laptop nog een diskettestation?

Uiteraard een biosupdate uitvoeren zonder beeld is nogal wat gewaard, maar het is mogelijk zoals te lezen valt op bovenstaande website.

Even nalezen dus ;-)

Geplaatst:

Bij sommige bios versie herstart de eerdere versie terug wanneer deze corrupt is, maar helaas werkt dit zelden op laptops.

ivm, de backup van winPhlash daar ben je normaal niks, mee want je kan de pc niet starten en hebt geen beeld aangezien de bios corrupt is?

hier staat een mooie uitleg, is wel in het Engels en hopelijk begrijp je er wat van:

Failed Flash BIOS after upgrade - Technology Questions

Je hebt dus een externe diskettestation nodig mocht er geen in je laptop zitten.

Het wordt zowiezo zoeken en proberen....

succes alvast

Geplaatst:
ACER

Daar het hier gaat om Acer vrees ik dat de enige oplossing is, terug naar fabriek? Zijn zowat de kuurtjes van ACER.

Geplaatst:

ja zoals ik precies aan het lezen ben zijn er heel wat problemen met bios updates bij Acer. Informeer misschien even naar de kostprijs vooralleer je alles gaat opsturen.

Acer Helpdesk België: (voor technische vragen en aanmelding/status reparaties)

particulieren & resellers: 078-150023

Indien u product niet meer binnen de garantieperiode valt, kunt u contact opnemen met onderstaand telefoonnummer:

0900-25003 (0,50 Euro/minuut)

Contact pagina van Acer

Zonder enige kennis en apparatuur zal het moeilijk lukken vrees ik.

Geplaatst:

Bedankt iedereen,

maar ik denk dat ik morgen maar beter naar de PC boer

ga voor een raming,vooraleer ik er zelf nog aan knoei.

Ik hou jullie wel op de hoogte

Nogmaals dank voor de hulp

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.