Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn PC is de laatste weken erg traag. Als ik een programma opstart of afsluit, duurt het wel 30 - 60 seconden. Een pagina op Internet openen zo'n 10 - 15 seconden en ik hoor de PC steeds met tussenpozen lang pruttelen. Als ik met meer dan 1 programma werk is het helemaal een drama.

Ik heb een actuele versie van Norton Internetsecurity, AVG Tune up, en anti malware bytes. Ik defragmenteerde de systeemschijf, deed een systeemschijfcontrole en paste C-cleaner toe. Ook schakelde ik de meeste achtergrondprogramma's uit. Wat kan er nog meer aan de hand zijn?

Mvg.,

Henk

Geplaatst:

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

• Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Geplaatst:

AVG Tune Up mag je weer verwijderen want die zal niet veel bijdragen tot een oplossing.

Dergelijke Tune Up en optimalisatie tools kunnen nooit waar maken wat ze beloven en soms heb je nadien meer problemen dan ervoor.

Geplaatst:

Hallo,

Dank voor jullie reactie en sorry voor mijn late reactie, maar dit had een reden. Ik raakte van de regen in de drup. 

Voordat ik jullie reactie ontving liet ik Norton Power Eraser op de PC los.

Na de fix-functie te hebben geactiveerd ontstond er een nieuw probleem. Ik kreeg een foutcode en kon de PC niet meer opstarten. Op een gegeven moment lukte dit ook niet meer in de veilige modus. Ik heb op de harde schijf ook nog een Vista-partitie staan. Het opstarten in Vista lukt wel. Dit betekent dat de harde schijf niet defect is. Vervolgens heb ik via Vista een controle van de hele harde schijf (dus Windows 7 en de Vista partitie) ingesteld. Deze controle is kort geleden gestart en ik hoop de resultaten morgenochtend te zien. Uiteraard hoop ik dat de PC dan ook weer in Windows 7 opstart, maar ik heb hier niet veel vertrouwen in. Ik denk dat er op een of andere manier sys- of dll file'tjes zijn weggevallen. Als dit het geval is, is de vraag hoe ik er achter kom om welke files het gaat. Suggesties om in deze situatie (zonder in Windows 7 te kunnen opstarten) de weggevallen files te komen zijn welkom. Anders zal ik de harde schijf opnieuw moeten installeren en dat is het laatste wat ik wil doen. Pas als alles weer mocht draaien kan ik jullie eerdere adviezen uitvoeren. Ik houd jullie op de hoogte

Vriendelijke groeten,

Henk

Geplaatst:

Helaas, na controle C-schijf blijft Windows 7 weer in de automatische opstart hangen.

Zijn er programma's waarmee de verloren gegane bestandjes kunnen worden opgespoord?

Zo ja, hoe doe ik dat?

Henk

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.