Ga naar inhoud

externe harde schijf gewist


gitje

Aanbevolen berichten

Hoi gitje,

welkom op PC-Helpforum.be. :)

Je topic werd verplaatst naar Hardware algemeen, zo blijft het forum overzichtelijk.

 

"per ongelukt je externe harde schijf gewist" ? ... sterk ! ... op welke manier deed je dat ?

 

kan ik deze nog ergens terug vinden?

 

Als die foto's ECHT belangrijk voor je zijn heb daar MINIMUM nog 1 kopie van op een andere externe geheugendrager, dus daar ga je ze al zeker kunnen recupereren denk ik dan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gitje,

 

welkom op PCH

 

 

Je kan ze gaan benaderen met de freeware: Getdataback (< klik!) en normaal haal je wel voldoende terug, zeker omdat het hier een externe schijf is waar je nadien toch niets mee gedaan gaat hebben (hoop ik)

 

Belangrijk:  Het principe is: het programma downloaden en het installeren op een ànder medium dan je verloren data staan. Vb. op een diskette, andere partietie/schijf of CDrom.
GEBRUIK ONDERTUSSEN DE BETROFFEN SCHIJF ZO WEINIG MOGELIJK! Al wat je ermee doet kan verwijderde bestanden overschrijven!
o ja: de bestanden die je herstelt ook niet naar de betroffen schijf laten terugzetten, maar ook weer naar een ander schijf/partitie/medium

 

Enfin, alles hangt er wel een beetje vanaf van wat je bedoelt met  "ik heb ze gewist" - maar probeer eerst met getdataback. Als het niet/onvoldoende lukt moeten we wat verder gaan op die 'ik heb ze gewist' en zal de vraag zijn: hoe deed je het?

 

ps: en wees voortaan zo slim van je belangrijke eigen data steeds minstens op twee verschillende schijven te bewaren (of schijf +dvd / of stick + dvd - zéker niet op twee verschillende partities van dezelfde schijf !)

 

succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als getdataback niet lukt, moet je een data recovery bedrijf benaderen.

 

Paar maanden geleden is mijn externe harde schijf gecrasht. Ik heb m toen laten checken door Digirec Data Recovery. Dat is een Nederlands bedrijf, maar je kunt je harde schijf tegen verzendkosten laten nazoeken. Als ze geen data kunnen terughalen, betaal je ook niets. No cure no pay dus.

 

Bij mij trouwens bijna 100 procent data recovery!! Erg tevreden dus. Niet al te duur. Ik betaalde iets van € 175,- geloof ik.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus die backup is op de externe schijf gezet? Dan zal het heel lastig worden om nog veel terug te halen - de foto's die erop stonden zijn mogelijk gedeeltelijk of volledig overschreven door de bestanden van die backup - en diè ben je dan gewoon kwijt.

Je kan het dus nog gaan proberen, maar veel kans geef ik je niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

je ziet ze staan? mooi zo.

 

Nu ken ik het programma zelf niet, maar bij andere programma's gaat het ongeveer zo:

 

a. je moet een eerste letter opgeven voor de Naam van het bestand  vb als er staat ?oto122.jpg  moet je die ? een letter F gaan toewijzen (een andere mag ook, maar die ligt het meest voor de hand natuurlijk)

b. er zal ook ergens gevraagd worden wààr je het bestand moet opslaan - geef dan een plaats aan waar je het geredde bestand wil zetten - nogmaals: NIET OP DIE EXTERNE SCHIJF want anders ga je nog restanten van andere verwijderde foto's overschrijven (en kan je die niet meer ophalen)

c. dit ga je dus stuk voor stuk met je foto's moeten doen   -  later kan je gaan kijken of ze goed hersteld zijn (want dat is ook nog niet zeker)

 

Moest het je nog niet duidelijk zijn, vertel het dan maar hé, dan ga ik wel op zoek hoe het precies  met die getdataback zit.

 

(o ja: als je ze ziet staan zal je ze stuk voor stuk moeten gaan aanklikken en dan bovenstaande uitvoeren)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.