Ga naar inhoud

Documenten kwijt

rearmill

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb door een fatale klik al mijn Documenten in de prullenbak gegooid.

geen probleem dacht ik, alles terugzetten en het is in orde maar blijkbaar gaat dit niet meer!

Ben zelfs alles in outlook kwijt. wanneer ik nu klik op documenten dan verschijnt er kan bestand ......niet vinden.

Heb naar vijftal computerwinkels gemaild en gebeld of het mogelijk is al mijn bestanden terug te halen, maar blijkbaar staat men niet te springen om mij uit de nood te helpen!

Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze pagina (< klik!) vind je een aantal undelete programma's met een downloadknop en een review (beoordeling)

Het eerste, Recuva, is een algemeen bekend programma en schijnt eenvoudig in gebruik te zijn.

Belangrijk:

Het principe is: het programma downloaden en het installeren op een ànder medium dan je verloren data staan. Vb. op een diskette, andere partietie/schijf of CDrom.
GEBRUIK ONDERTUSSEN DE BETROFFEN SCHIJF ZO WEINIG MOGELIJK! Al wat je ermee doet kan verwijderde bestanden overschrijven!
o ja: de bestanden die je herstelt ook niet naar de betroffen schijf laten terugzetten, maar ook weer naar een ander schijf/partitie/medium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Passer voor de info maar ik ben er nog steeds niet uit en begin te wanhopen.

De cruciale fout die ik maakte was door een onoplettendheid in Recuva mijn gerucupereerde documenten teruggezet waar de vorige documenten stonden!

Dan maar RENEE UNDELETER 2014 aangekocht (48,28 €) omdat dit in het nederlands was en verder geprobeerd, Externe schijf aangesloten en daar mijn undeleters opgeslagen. Maar niets lukte! Wat ik wel terug krijg zijn vroegere sites die ik bezocht! Voor de rest krijg ik al de mappen terug van mijn documenten, maar ik kan niets openen, bij bv een word bestand openen, krijg ik allemaal chinese tekens. Bij een JPG bestand krijg ik alleen het kruisje in het midden te zien. Ook meldingen in die aard : bestandstype niet ondersteund omdat het bestand beschadigd is,...

Outlook kan ik helemaal niet openen, steeds melding : kan Microsoft Outlook niet starten, kan bestand C:\Users\Contact.......niet vinden.ergens zag ik wel mijn emailadres, maar daar op klikken geeft steeds : kan bestand niet openen....

Nog een geluk dat ik met mijn oude computer met de degelijke XP nog kan gebruiken, om te emailen of ik was van de wereld afgezonderd. Is er nog hoop???

Groeten, Rearmill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat door het foutief terugplaatsen je dus bestanden gaat overschreven hebben en dat daardoor er nog stukken van bestanden gered kunnen worden, maar als je de 'kop' ervan mist weet je systeem ook niet wat het ermee moet aanvangen. De kop = het voorste gedeelte van je bestand op schijf dat belangrijke data bevat met alle mogelijke gegevens van het bestand.

Misschien dat iemand anders nog een middel kent, maar ik vrees het ergste voor je ... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Bedankt Passer voor uw reactie. Inderdaad, ik heb zo goed als niets kunnen recuperen. Ik moet verder met een backup van een jaar geleden uit een externe schijf, alles wat ik het laatste jaar heb opgeslagen is verloren. Ik heb de fout begaan doordat ik een zestal keren ‘documenten’ zag staan in verkenner en oordeelde dat er best eentje mocht gedeletet worden en daardoor veegde ik al mijn documenten weg en kon ze ook niet terugzetten uit de prullenbak.

Nu ben ik nog altijd aan het zoeken om bij het ‘opslaan als’ automatisch onmiddellijk in mijn documenten terecht te komen en niet telkens in Onedrive of biblotheek…

Kan iemand mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben ik nog altijd aan het zoeken om bij het ‘opslaan als’ automatisch onmiddellijk in mijn documenten terecht te komen en niet telkens in Onedrive of biblotheek…

Maak in de map "mijn documenten" een submap aan met een gepaste herkenbare naam en plaats daar al je documenten in.

Je kan in die map nog eens onderverdelingen maken per categorie.

Bij "opslaan als..." ga je dus naar de submap die maar 1x aanwezig is en vergissen is dan wel zo goed als uitgesloten.

Belangrijkste is toch wel dat je geregeld een back- up maakt van al je belangrijke bestanden op nog minstens twee andere gegevensdragers zoals externe harde schijf, een USB stick of dvd....

Je hebt dan dus je bestanden 3x bewaart.

Zo'n back- up is snel gemaakt via synchronisatiesoftware zoals met bijvoorbeeld Allway Sync.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.