Ga naar inhoud

laptopscherm van netbook gebroken op reis. hoe zet ik mijn gegevens en bestanden over op mijn nieuwe netbook?

samaiphon

Aanbevolen berichten

We kunnen enkel maar hopen dat er niet meer schade is dan het scherm alleen ... ik denk dan meteen aan de harde schijf: meestal is die defect voor het scherm defect is, maar de ene val is natuurlijk de andere niet.

Je kan de harde schijf uitbouwen en met behulp van een adapter via USB met elke andere PC verbinden, zo kan je de bestanden benaderen.

Mocht, na een test van de harde schijf, blijken dat deze nog intact is zou je kunnen overwegen om het scherm te vervangen ... qua kostprijs van een scherm (enkel het onderdeel) moet je tellen op grofweg een € 100 (+/- € 20).

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt maar die uitleg had ik ook voor mezelf ook al bedacht.

bij het terug aanzetten van mijn laptop licht het scherm op dus daarom dacht ik dat het toestel nog werkt (misschien een beetje simpele redenering van mij!?)

wat ik wou vragen of het niet mogelijk is om met een USB-kabel met beide laptops te verbinden en als een externe harde schijf de gegevens en bestanden over te laden?

kan dat?

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jan,

dat is niet mogelijk wat jij wilt. (en dat is maar goed ook, anders zijn andermans gegevens wel heel makkelijk te stelen).

Je kan natuurlijk een externe monitor op je laptop aansluiten en zien of dit nog werkt, en op die manier alles op een externe hardeschijf/usb stick overzetten.

De andere optie, zoals Asus aangeeft is inderdaad de hardeschijf uitbouwen en via een adapter aan je nieuwe laptop aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ontvangen via mail van Samaiphon:

"door extern scherm aan te sluiten en de bestanden op een USB-stick geladen en overgezet wil ik dit onderwerp sluiten omdat het opgelost is.
bedankt voor alle hulp"

Dank aan iedereen die in dit topic een bijdrage heeft geleverd. Op verzoek van TS zetten we dit dan ook op "opgelost" :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.