Ga naar inhoud

Blauw scherm met melding unmountable_boot_volume

clo

Aanbevolen berichten

Ik was aan het werken met mijn computer toen de stroom uitviel. Nadat ik

terug electriciteit had, schakelde ik mijn computer in en kreeg ik een blauw scherm met de melding:er is een probleem gevonden.Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Unmountable_boot_volume

en nog meer uitleg en onderaan technische informatie:

STOP:0x000000ED (0X86783260, 0xC0000006,0x00000000, 0x00000000)

Wie weet raad wat ik kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een windows xp cd hebt zal je best hiervan eens opstarten.

je opent dan de herstelconsole (via de letter r) en voert het volgende commando uit:

chkdsk /r

chkdsk is een commando dat fouten gaat zoeken op de harde schijf en deze proberen te herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hardwarematig zal dat niet beschadigd zijn daarvan, je voeding vangt die "kloppen" op.

Softwarematig is de kans groot dat de bestanden waar je op dat moment of vlak ervoor naar aan het schrijven was (als je dat aan het doen was) beschadigd & dus verloren zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoedde ook al dat ik mijn computer terug moest opstarten met een opstartschijf van windows XP. Maar het probleem is nu dat ik daar niet over beschik. Dus ik ben naar een computerwinkel gestapt en voor 15 Euro zal ik binnenkort weten hoe ik uit de problemen geraak (bestek laten opmaken). Ze hebben in de winkel verteld dat een Windows xP ca. 100 EURO kost, de installatie ervan nog eens 100 Euro en dan nog een Windows Office home student versie 87 euro kost. Ik zal het bestek afwachten en ben momenteel hard aan het denken om over te schakelen op een laptop (computer is van 2003).

Iemand bedenkingen op bovenstaande tekst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wel bedenkingen ja...

heeft u een sticker met een licentiecode aan de zeikant (of waar dan ook) op de pc zitten?

als u deze heeft dan heeft u enkel een cd nodig van windows.. en deze kunt zelfs van de buurman gebruiken als dit dezelfde versie is... dat maakt namelijk niets uit.

het gaat allemaal om dat stickertje aan de zeikant die bepaald of niet of het legaal is.

en om een windows installatie te repareren hoeft u niet opnieuw te installeren, een windows cd van de buurman er in.. op repareren drukken.. en gaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat allemaal om dat stickertje aan de zeikant die bepaald of niet of het legaal is.

Inderdaad dat klopt, maar kun je hiermee een nieuwe installatie verrichten? Ik denk dat dit niet bij voorgeïnstalleerde versies lukt.

en om een windows installatie te repareren hoeft u niet opnieuw te installeren, een windows cd van de buurman er in.. op repareren drukken.. en gaan

Niet altijd hoor, valt te zien wat er allemaal beschadigd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen sticker aan de zijkant. In de computerwinkel hebben ze ook al gezegd dat ik niet in orde ben. Windows was geïnstalleerd op de computer toen ik hem 5 jaar geleden gekocht heb bij iemand die computers assembleerde en ik heb geen sticker en geen cd rom erbij gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En gaan ze dat nu wel doen? Dan zou ik toch kiezen om een VISTA versie hoor. Binnenkort bied mcrosoft dan ook geen updates meer voor XP.

En nu even een vraagje om even te kijken wie hiervan op de hoogte is

Je koopt een PC met voorgeïnstalleerde windows versie. Op de PC is een stickertje met de licentiecode. Aan wie behoort de licentie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad dat klopt, maar kun je hiermee een nieuwe installatie verrichten? Ik denk dat dit niet bij voorgeïnstalleerde versies lukt.

ja dit kan :)

Niet altijd hoor, valt te zien wat er allemaal beschadigd is.

als het zo niet lukt dan is het met een normale aangekochte cd ook niet te repareren en dan moet er alsnog een nieuwe installatie op.

maar gezien er geen licentie aanwezig is wijst dit al op ongeveer 99% op een illegale windows..

wil je dit dus netjes doen dan moet er sowieso al een nieuwe licentie van ongeveer 100 euro worden aangekocht.

let ook erg goed op uw data die nog op de schijf staat... want in een winkel zullen ze 9 van de 10 keer als u er niets van zegt ALLES zonder pardoes weg gooien... wees hier dus erg duidelijk over tegenover de mensen in de winkel wat de bedoeling is!!

u kunt natuurlijk altijd nog de cd van de buurman proberen om windows te repareren en vervolgens de data er af te halen.. dan kunt u daarna verkiezen om er een nieuwe legale versie op te zetten, een nieuwe pc/laptop te halen (als u niet mobiel werkt raad ik direct een pc aan) of een andere optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.