Ga naar inhoud

Zwart scherm bij opstarten

VinceThePrince

Aanbevolen berichten

Beste,

Wanneer ik kies om na gebruik mijn computer af te sluiten heb ik het probleem wanneer ik hem terug wil opstarten dat ik vaak een zwart scherm heb. Ik moet meermaals dan proberen tot hij terug wil opstarten.

Ik denk persoonlijk dat ik problemen heb met mijn grafische kaart en hardware op mijn computer. Intel graphics wilt niet updaten, ook niet via hun intel driver update utility. 

Overlaatst wou ik ook een film afspelen via mijn hdmi kabel op mijn tv en hij  gaf heel de tijd volgende foutmelding: video dxgkrnl fatal_error

Kan er mij iemand helpen om dit stap per stap op te lossen?

Alvast bedankt

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Beste,

Hierbij deze de gevraagde link

http://speccy.piriform.com/results/i0K1nTQ52yhv1kEkLJWtUkJ

Alvast bedankt

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft waarschijnlijk niets met het probleem te maken maar ik geef het toch even mee.

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

• Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.

Er is waarschijnlijk een probleem met de grafische kaart.

Ze is er wel maar om een of ander reden wordt ze niet gebruikt.

Ga naar het apparaatbeheer en dubbelklik op de beeldschermadapters.

Dubbelklik dan op NVIDIA GeForce GT 740M en kijk of die correct werkt.

Installeer eventueel de nieuwste drivers voor je grafische kaart.

Je kan ze hier downloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.