Ga naar inhoud

opstart laptop HP Pavillion dv7

Jozef Van Mol

Aanbevolen berichten

Bedankt mannen, installatieschijf heeft onze dochter niet gemaakt. Ben gisteren nog de ganse avond bezig geweest met als laatste poging de herstelfunctie vanuit het zwarte opstartscherm maar dan geraakt hij ook niet verder dan na het doorlopen van de procedure tot een blauw scherm zonder verdere aanduidingen. Hij heeft een half uur opgestaan, in de wetenschap dat het mogelijk nog bezig is met het afwerken van de nodige instellingen, zonder resultaat. Einde verhaal??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een installatieschijf hebt, kan je die gebruiken om een herstel te doen zoals aangegeven in mijn vorig bericht.

De werkwijze voor vista is dezelfde als voor windows 7.

Bedankt mannen, installatieschijf heeft onze dochter niet gemaakt. 

Een herstelschijf voor Vista kan je downloaden via onderstaande link. vermoed dat je de 32 bits versie nodig hebt, maar best controleer je dat even.

Windows Vista 32 bits: https://drive.google.com/file/d/0BytZZsSl4L2xaVJHaFczRmpWTG8/view?usp=sharing

Windows Vista 64 bits: https://drive.google.com/file/d/0BytZZsSl4L2xTnY0N29BTGxwTE0/view?usp=sharing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog niet aan het einde blijkbaar, heb de files gedownload en uitgepakt. Krijg dan 3 mappen: boot; sources en bootmgr. Ze staan op een USB stick, kan ik daar mee opstarten want je krijgt geen mogelijkheid om de plaats te selecteren waar die mappen staan. Heb vanuit de boot selectie USB diskette on key/ USB HD; genomen maar dat werkt niet. De andere mogelijkheden: Internal CD/DVD; Notebook HD; USB floppy; USB CD/DVD ROM. Gisteren ook nog eens geprobeerd vanuit zwart opstartscherm: System recovery laten draaien, hij eindigt dan met een blauw scherm en een waarschuwing van een boot ding ( juiste tekst ontgaat me even )dat beschadigt blijkt en gedaan, hij stopt dan.

Mag ik jullie toch nog eens bedanken voor de tijd die je aan mijn probleem besteed,grtjs Jos;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie inzet maar ga hiermee stoppen. Al wat jullie aanreiken draait hier altijd anders uit, het is zeker niet jullie schuld, de laptop is nu naar een meer ervaren technieker. Hij kan mij vervangen en heeft het apparaat direkt voor zich, die heeft al dadelijk een abnormmal geluid gehoord vanuit de HD en mogelijk is die dus kapot. Nogmaals bedankt, grtjs Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.