Ga naar inhoud

kan vista niet meer installeren

yehan

Aanbevolen berichten

Het begon ooit eens met een commodore 64 en nu een AMD athlon 64x2 4800 windsor box op een asus M2N sli deluxe moederbord met Ram 2GB DDR2, ATI saphire 256MB en een creative X-fi soundblaster.

Stuurprogramma Windows Vista home premium 64 bit.

Het probleem:

Had eerst XP 32 bit, harde schijf geformatteerd en vista 64bit geïnstalleerd. Ging goed totdat ik de AI booster van het het moederbord installeerde en wilde gebruiken. Deze booster laat toe de CPU met de nodige voorzicht te overklokken. In XP liet ik de booster werken op 110% en dat werkte geweldig. Bij Vista GRmmmmlverdjue, gevolg het beroemde BSOD. Lap er valt niets meer te doen. In XP nooit een BSOD gehad en nu? Enfin, er was geen herstelpunt mogelijk. Ik dacht schijf opnieuw formatteren en lekker opnieuw installeren. Tja; in het begin zag er goed uit doch net op het einde als de installatie moet voltooid worden het BSOD.

Vrij vertaald. Windows moet de installatie stoppen om geen schade aan uw computer te veroorzaken. Heel nobel van Windows doch wat nu?

Foutmelding: system service exeption.

Ik heb toch een systeemherstel laten doen en daar kreeg ik de probleemhandtekening:

1- external media

2- 6.0.6001.18000.6.0.6001.1800

3- 0

4- 65537

5- unknown

6- corrupt registery

7- 2

8- 3

9- rolleback registery

10- 2

versie 6.0.6001.2.1.0.2561

landinstelling 1043

Vermits vista voor mij nog nieuw is en ik het gevoel had dat het hier om de een of andere driver ging die ik beter niet geïnstalleerd had dacht ik dan installeer ik XP 32bit maar opnieuw en zoek ik naar een oplossing. Doch hetzelfde liedje als het stuurprogramma bijna voltooid is kreeg ik de fout gepresenteerd op het BSOD Driver-IRQL not-less-or -equal met de stopcode Ox000000D1(Ox89D54650,Ox00000009,Ox0000000000,OxF71ADBD4)

Ik vermoed uit het eerste deel van de stopcode dat het inderdaad om een driver-probleem gaat doch hoe moet ik dat oplossen??? Ik heb ondertussen Vista (uit wanhoop) opnieuw willen installeren doch net als deze bijna voltooid is weer dezelfde foutmelding: system service exeption. Ik heb mijn oude PC van zolder gehaald om wat hulp te zoeken bij deze.

Concreet:

Ik kan vista of XP niet kompleet installeren, op het einde BSOD

Op het net vind je bv: regcure setup?? beloven je PC weer helemaal op te knappen??? eerst zien doch ik kan windows niet opstarten, hoe zou zo'n wondermiddel kunnen werken, via boot CD of dikette??

Of bestaan er nog andere mogelijkheden???

Heeeeeelp ik dacht 'ns lekker te gamen doch ik houd mijn hart vast....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het begon ooit eens met een commodore 64 en nu een AMD athlon 64x2 4800 windsor box op een asus M2N sli deluxe moederbord met Ram 2GB DDR2, ATI saphire 256MB en een creative X-fi soundblaster.

Net als ik ooit begonnen ben.

Wat betreft je vista, Heb je zelf geen recovery CD gemaakt? Inderdaad heel nobel van Microsoft, staan ze versteld dat men gaat kiezen voor ander besturingssysteem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je even de juiste stappen beschrijven op welke wijze jij tracht XP of VISTA te installeren. Vrees dat je er een Herstel cd-rom van de fabrikant van je harde schijf zal moeten bijhalen, waardoor je totaal de ganse HD zal moeten herformateren, waardoor er niet het minste spoor van vroegere windows installaties meer zal te vinden zijn. Kun je eventueel ook downloaden op webpagina fabrikant harde schijf.

En eigenlijk BSOD is te wijten bij onze gastheer Bill Gates. Het probleem bestaat reeds bij de intrede van windows98

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Swake,

Alvast bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb helaas geen recovery CD gemaakt. Ik was wat te enthousiast. Normaal koop ik eerst een goed boek van het besturingssysteem en ga dan pas aan de slag. Haast en spoed .....

Enfin, hoe ik tewerk ging.

Ik merkte dat vista veel sneller(10 sec) formatteerde dan XP. Dacht ik , dan maar rebooten met de XP dvd en opnieuw formatteren. Dat ging goed voor de twee partities op de HD. Hierna heb ik de pc uitgeschakeld en opgestart met Vista dvd. Ik zag dat er nu zoals het moet maar enkele MB op de beide partities in gebruik waren. De installatieprocedure gestart en alles verliep naar wens. Bij het voltooien (ongv. 80% voltooid) van de vista- installatie werd het scherm een keer of drie zwart en je zag hierna dat de groene balk onderaan (status v/d installatie) iets opschoof richting 90% en bij ongeveer 95% voltooien v/d installatie kwam het BSOD met de gekende foutmelding. Hierna via F8 in veilige modus opgestart en dat ging 1min. goed. Foutmelding: windows kan niet starten omdat het systeem registerbestand ontbreekt of beschadigd is. Logisch dacht ik gezien de installatie niet kon worden voltooid.

Ik ga je raad opvolgen en eens bij samsung kijken voor een herstel cd-rom. Tevens ga ik via F8 de automatische start na een systeemfout uitschakelen om te kijken wat er nog meer op dat BSOD scherm staat.

Tja en dat BSOD dat ken ik inderdaad bij win98 ik heb destijds het boek 'repareer en upgrade je eigen PC' van corey sandler gekocht en wijs zijn tips opgevolgd en lap geen BSOD's meer zelfs niet bij XP. En dit ondanks dat ik van alles probeerde, download, installeerde en deïnstalleerde. Zelfs met fotoshop, muziek branden, mp3's downloaden, op virus scannen en mediaplayer tegelijk bleef xp32 bit lekker draaien met Ram DDR2 728MB en een AMD athlon XP 1800.

Nogmaals bedankt voor je reactie.

Yehan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor. Nu wat velen vergeten, of misschien zelfs niet weten. Wanneer je jouw HD gaat formatteren vanuit WINDOWS eender op welke manier, snel formateren of de andere wijze, steeds zullen er ergens restjes van foutjes op de HD blijven staan van vorige installaties. Daarom word het aanbevolen bij een nieuwe volledige herinstallatie HD te formateren met herstel software van fabrikant HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.